Za produkcję "Świat się kręci", jak i "Rinke za kratami", odpowiada Rochstar, producencka firma Rinke Rooyensa. W środę w trakcie trwania "Świat się kręci" dyskutowano o radzeniu sobie ze stresem. Po pokazaniu zdjęć z pracy na planie "Rinke za kratami", Maciej Kurzajewski powiedział:

Nie chciałem, żeby Rinke Rooyens, producent programu „Świat się kręci” stresował się, bo on ma dzisiaj premierę swojego programu „Rinke za kratami”, 22.10. Państwo wiedzą, gdzie oglądać. Dziękuję

Szefowie TVP nie mają wątpliwości, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca:

Promowanie programów stacji konkurencyjnych nie jest dopuszczalne na antenie TVP1. Nie ma i nie będzie zgody na tego typu działania - informuje biuro prasowe TVP pytane przez Wirtualnemedia.pl o sprawę.

Firma Rochstar broni się jednak twierdząc, że wypowiedź Macieja Kurzajewskiego nie była planowana:

Twierdzenia jakoby Rochstar w programie „Świat się kręci” promował i reklamował programy Polsatu, działał nieetycznie i na szkodę swojego partnera jakim jest Telewizja Polska są absolutnie bezpodstawne i nieuzasadnione. Wypowiedź prowadzącego nie była planowana w scenariuszu i była spontaniczną reakcją na zaskakujący prowadzącego, zabawny i merytorycznie uzasadniony fragment próby adekwatny do tematu rozmowy, którym był stres w pracy. Ani firma Rochstar, ani jakikolwiek jej przedstawiciel nie tylko nie prosił o taką wypowiedź prowadzącego, ale też nie widział, że padnie - zapewnia w przesłanym Wirtualnemedia.pl stanowisku Rochstar.

Decyzją kierownictwa TVP1, Maciej Kurzajewski został odsunięty od prowadzenia programu "Świat się kręci". W piątek na antenie zastąpiła go Agata Młynarska.