Agencje, które zajmują się badaniem rynku reklamy w Polsce, nie mają wątpliwości. Córki aktywnych polityków to bardzo delikatny i trudny temat. Nic dziwnego, że firmy na razie niechętnie sięgają po ich usługi. "Najczęściej popularność córki znanego polityka wiąże się z jego aktualnym wizerunkiem" - mówi "Faktowi" analityk jednej z agencji w Warszawie.

Reklama

Dlatego najbardziej łąkomym kąskiem dla reklamodawców jest córka byłego prezydenta Ola Kwaśniewska. Znane nazwisko na pewno jej pomogło zdobyć popularność, ale obecnie coraz rzadziej jest kojarzona ze znanym ojcem. "Ona sama stała się marką. Jej cena wzrosła dzięki częstym występom w mediach i programach rozrywkowych" - tłumaczy analityk. Dlatego to Ola znajduje się na czele rankingu "Faktu". Za udział w jakiejkolwiek kampanii reklamowej mogłaby wziąć aż na 150 tys. złotych.

>>> Kwaśniewska wychodzi za mąż

Zaraz za nią znajduje się Weronika Rosati, córka byłego ministra spraw zagranicznych, Dariusza. Ona może liczyć na kontrakt nawet w wysokości 100 tys. zł. A skandal ze znanym reżyserem Andrzejem Żuławskim wcale nie obniżył wartości tego kontraktu.

Na wysokim trzecim miejscu znajduje się córka obecnego premiera Kasia Tusk. Choć na razie jej wizerunek jest jeszcze mało wyrazisty, to agencje już teraz wyceniają śliczną Kasię na około 50-80 tys., za kampanię, głównie ze względu na dobrą passę Donalda Tuska.

Reklama

Wysoka jest również cena za usługi Marii Wiktorii Wałęsy i Agaty Buzek. I to mimo tego, że mało ostatnio są obecne na ekranie. Mają szanse jednorazowo zarobić na swoim nazwisku około 25-50 tys. złotych. Najsłabiej w zestawieniu wypadają córka byłej posłanki Samoobrony Danuty Hojarskiej, Paulina, oraz córka prezydenta Marta Kaczyńska. Pierwszej, choć zdobyła tytuł Miss Ziemi Kociewskiej, zaszkodziły afery z udziałem jej matki, druga jest zaś zupełnie nierozpoznawalna dla mediów.

"To są młode, świadome swojej urody dziewczyny, choć każda jest zupełnie inna. A ich wizerunek reprezentuje już światowy poziom, którego nie musimy się wstydzić" - twierdzi znany stylista Tomasz Jacyków. Według niego z produktami zdecydowanie luksusowymi kojarzą się Agata Buzek, Ola Kwaśniewska i Maria Wiktoria Wałęsa. "Kasia Tusk jest trochę dla mnie zbyt przezroczysta i dziecinna" - opowiada Jacyków.