Czasami zdarza się tak, że niektóre reklamy z udziałem polskich gwiazd wzbudzają w nas więcej irytacji niż zainteresowania. Oto najbardziej uciążliwe kampanie reklamowe, które "zdobyły sławę" głównie ze względu na negatywny efekt, jaki wywołały w odbiorach.

Reklama

Krzysztof Ibisz i szampon przeciwłupieżwy

Kilka lat temu Krzysztof Ibisz wraz z Katarzyną Cichopek opowiadali przed kamerami o walce ze wstydliwym problemem a wszystko na potrzeby reklamy szamponów przeciwłupieżowych. Występujący w spocie prezenter pokazywał, że szampon pomaga mu zachować na dłużej uczucie "porannej świeżości". Ibisz w reklamie wychodził z przysłowiowej lodówki i dlatego tak bardzo irytował odbiorców.

Reklama
Krzysztof Ibisz reklamował szampony przeciwłupieżowe. / YouTube

Edyta Górniak w reklamie banku

Kilka lat temu głośno zrobiło się o kampanii reklamowej jednego z banków, w której wzięła udział Edyta Górniak. W spocie reklamowano konto internetowe. Akcja rozgrywała się w pociągu WiFi Express. Górniak, z ustami pomalowanymi na biało-czerwono, wykonała piosenkę zagrzewającą piłkarską reprezentację Polski. "Nasz orzeł biały, piłkarski wita świat cały…" - śpiewa artystka. Wraz z nią zaczynają śpiewać podróżujący pociągiem. Gdy jeden z nich zaczyna fałszować, diwa oburzona opuszcza przedział. Po chwili wraca i pyta: "Czy ja już tutaj śpiewałam, czy nie śpiewałam?". Fałsz podróżującego był ewidentnym nawiązaniem do niefortunnego wykonania hymnu przed pierwszym meczem naszej drużyny narodowej z Koreą Płd. na mistrzostwach świata w 2002 roku.

Edyta Górniak reklamowała produkty popularnego banku w biało-czerwonych ustach. / YouTube
Reklama

Katarzyna i Cezary Żakowie w reklamie margaryny

W 2015 roku reklamowała się margaryna znanej marki. Udział w niej wzięli aktorzy - Katarzyna i Cezary Żakowie. Spot pokazywał, jak Katarzyna Żak odwiedza piekarnię, której właścicielem jest Cezary Żak. W trakcie wypiekania chleba, który jest potem smarowany reklamowaną margaryną, rodzi się między nimi uczucie a z piekarni wychodzą już jako para. Niechlubną "wisienką na torcie" jest według krytyków tego spotu przerobiona piosenka disco-polo "Jesteś szalona" opowiadającą o walorach reklamowanego produktu.

Katarzyna i Cezary Żak śpiewająco reklamowali margarynę. / YouTube

Katarzyna Skrzynecka w reklamie pasztetu

Katarzyna Skrzynecka po tej reklamie otrzymała przydomek "królowej pasztetów". W 2006 roku celebrytka wzięła udział w reklamie znanej firmy, która specjalizowała się w produkcji pasztetów. Był to czas rozkwitu kariery Skrzyneckiej, która co niedzielę występowała w programie "Taniec z Gwiazdami" na antenie TVN. Aktorka w pamiętnej reklamie zajadała się kanapką z pasztetem, przy okazji tańcząc w rytm skocznej muzyki. W pewnym momencie do jej mieszkania przychodził przystojny tancerz, z którym Katarzyna Skrzynecka zaczynała tańczyć między kuchnią a sypialnią. W dalszej części spotu pojawiali się kolejni towarzysze, z którymi aktorka dzieliła się nie tylko kromkami posmarowanymi pasztetem, ale także podgrzaną w mikrofalówce zupą ogórkową.

Katarzyna Skrzynecka reklamowała pasztet. / YouTube

Michał Wiśniewski reklamuje pożyczkę

W 2014 roku Michał Wiśniewski był twarzą kampanii reklamowej pożyczki gotówkowej oferowanej przez jedną z instytucji finansowych. W spocie wokalista wykorzystał w reklamie jako rekwizyt filiżankę, która kojarzy się z jednym z jego utworów. Wiśniewski napisał do reklamy poruszającą piosenkę. Ze słynną już filiżanką w ręku, w spocie śpiewał: Nie zawsze co dobre jest dobre, a czerwone nie zawsze jest złe. Czasem ktoś zwyczajnie po ludzku, poda rękę, pokaże rozwiązanie. Dlatego dzień za dniem śpiewam Wam miłość… Po tych słowach polecał "przebojową pożyczkę".

Michał Wiśniewski reklamował pożyczkę. / YouTube

Ewelina Lisowska w reklamie sklepów RTV/AGD

Reklama popularnej sieci elektromarketów z piosenkarką Eweliną Lisowską w 2014 roku była emitowana w telewizji tak często, że wielu odbiorców deklarowało, że skutecznie zniechęciło ich to do zakupów w sklepach. W spocie Lisowska wykonywała przeróbkę swojego przeboju "W stronę słońca", śpiewając: "Włączamy/Włączone niskie ceny!". W pewnym momencie reklama zebrała tyle negatywnych komentarzy, że firma "trochę przetargetowała kampanię, aby internauci, telewidzowie czy słuchacze znaleźli odrobinę wytchnienia". Problemem była nie tylko częstotliwość, z jaką emitowana była reklama, ale i jej zawartość, która opiera się na melodii zaczerpniętej z przeboju Lisowskiej.

Ewelina Lisowska reklamowała sieć sklepów RTV/AGD. / YouTube

Cleo w reklamie sklepów RTV/AGD

W 2020 roku wokalistka Cleo została twarzą kampanii reklamującej sieć sklepów RTV/AGD. Podobnie, jak w przypadku Eweliny Lisowskiej, i tutaj nie był to hit. W reklamach Cleo wykonywała przeróbki znanych muzycznych hitów np. "Zakręcona" Reni Jusis czy "Daddy cool" zespołu Boney M. W 2022 roku dołączył do niej Donatan, który do tamtej pory nie brał udziału w żadnych kampaniach reklamowych. W spocie z Donatanem wykorzystano utwór śpiewany przez włoską grupę Corona – "Rhythm Of The Night".

Cleo w reklamie sieci elektromarketów. / YouTube

Paulina Sobota w reklamie sklepu internetowego

W 2020 roku pojawił się spot reklamowy jednej z platform e-commerce, który powstał z okazji majówki. Wzięła w nich udział aktorka Paulina Sobota. W reklamie wcielała się w postać mamy, której towarzyszy córka. Z sekundy na sekundę dołączały do nich inne osoby. Jednocześnie obok nich pojawiały się kolejne zakupione produkty. Podczas 30-sekudowego spotu w kółko powtarzany był motyw muzyczny wykorzystujący piosenkę dla dzieci pt. "Baby Shark". Słowa zostały tak zmienione, aby pasowały do reklamy. Widzowie słyszeli, więc wielokrotnie powtarzane: "shopi-pi-pi-pi" oraz "zakupy-py-py-py". Internauci nie zostawili na tej reklamie suchej nitki. Krytykowali przede wszystkim częstotliwość, z jaką pojawiała się w mediach, a do szału doprowadzała ich też piosenka.

Paulina Sobota reklamowała platformę e-commerce. / YouTube