Ostatnie odcinki show "Dwójka" pokaże w ciągu najbliższych tygodni. Jesienią "Europa" nie wróci już na antenę. - Po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw doszliśmy do wniosku, że zamiast czekać, aż widownia w końcu powie nam twarde nie, zaproponujemy jej coś nowego - powiedział DZIENNIKOWI odpowiedzialny za rozrywkę wiceszef TVP 2 Jarosław Burdek.

Reklama

Program "Europa da się lubić" zadebiutował na antenie pięć lat temu. W czasach świetności oglądało go ponad 5 mln widzów. Teraz - jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research - każdy odcinek przyciąga średnio 2,7 mln widzów, czyli dokładnie co piątą osobę zasiadającą w tym czasie przed telewizorem.

Ale spadająca oglądalność to nie jedyny argument stacji. "Show spełnił już swoją rolę, komentując w przystępny sposób nasze wejście do Uni Europejskiej. Teraz tą tematyką trzeba zająć się pod innym kątem" - mówi Burdek.

W programie goście Moniki Richardson, prowadzącej show, z różnych europejskich krajów przełamywali stereotypy narodowe, opowiadali o kulturze swoich krajów i o Polakach w oczach obcokrajowców.

"To był pouczający i bardzo wartościowy program realizujący misję TVP" - ocenia w rozmowie z DZIE$NNIKIEM medioznawca ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej Wiesław Godzic. Podobnie o programie wypowiadała się wczoraj Monika Richardson. "Nasz show zrobił dla integracji europejskiej więcej niż niejeden program rządowy" - twierdziła.

Ekipa programu jest wyraźnie rozczarowana. "Nie rozumiem tej decyzji. Mamy wiernych widzów i gotowe tematy do następnych odcinków" - powiedział nam producent show Janusz Skwarek z Media Corporation. Twórcy programu podjęli próby odświeżenia jego formuły, ale kierownictwo "Dwójki" nie było z nich zadowolone.

Zdaniem Wiesława Godzica, decyzja stacji to dowód na komercjalizowanie się anteny. "TVP 2 zastosowało logikę stacji komercyjnych. Jak coś słabnie, to się z tego rezygnuje" - mówił. Jeszcze nie wiadomo co "Dwójka" zaproponuje w zamian.

Reklama

Zobacz kogo wylansował program

Kevin Aiston: Prowadził audycje w radiowej "Trójce", pisał felietony w "Super Expressie", pojawił się w serialach "Na dobre i na złe", "Codzienna 2/3", występuje też w kabarecie.

Steffen Moeller: Gra w najpopularniejszym polskim serialu "M jak miłość", wystąpił w reklamie leku ranimax, prowadził też show w TVP 2 "Załóż się", ma swój kabaret.

Paolo Cozza: zagrał w reklamie kawy mokate, wziął udział w "Tańcu z gwiazdami".

Conrado Moreno: wystąpił w "Tańcu z gwiazdami", promuje biuro podróży Itaka.

Witold Casetti: wystąpił w "Wyprawie Robinson" w TVN, a teraz jest reporterem w "Dzień dobry TVN".

Elizabeth Duda: reklamowała bank BISE, a teraz występuje w siódmej edycji tanecznego show TVN.