W zaledwie cztery miesiące od pojawienia się na rynku i przy niewielkim zasięgu nikomu nieznana stacja Polo TV weszła do czołówki najczęściej oglądanych programów – wynika z najnowszych danych firmy badawczej Nielsen Audience Measurement. Stacja miała w tym czasie 0,43 proc. udziałów w oglądalności i wyprzedzała takie kanały, jak MTV Polska, 4fun.tv, ESKA TV czy Rebel TV oraz Czwórkę na Wizji. Liderem pasma z wynikiem ponad 1,05 proc. oglądalności wciąż jest Viva Polska.
Zdaniem specjalistów to dopiero początek popularności disco polo, bo potencjał jest ogromny.
– Aż 40 proc. Polaków deklaruje, że słucha muzyki disco i disco polo. Poszukujący kolejnych nisz tematycznych telewizyjni nadawcy dopiero szykują się do prawdziwego podboju tego rynku – mówi „DGP” Justyna Owczarek, dyrektor ds. kanałów tematycznych w Atmedia, największym brokerze reklam w kanałach tematycznych, który sprzedaje też czas reklamowy w Polo TV.
Stacja nadawana jest przez Lemon Records, której większościowym udziałowcem są Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe, właściciel Eska TV. Owczarek podkreśla, że sukces Polo TV zapewniło dokładne rozpoznanie potrzeb audytorium: stacja kierowana jest do widzów w wieku 35 – 55 lat, ze średnim wykształceniem i średnimi dochodami. Większość stanowią kobiety.
Reklama



Kanał ma jeszcze jeden atut w zanadrzu. To zapewnione miejsce w ofercie pierwszego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej, który ruszy w grudniu. To dodatkowo zdynamizuje rozwój kanału, bo zapewni mu dotarcie do ogólnopolskiej publiczności – dodaje Owczarek.
Polo TV nie jest jedynym kanałem, który dostrzegł potencjał disco polo. Niszę odkryła TV Silesia, która jako pierwsza zaczęła nadawać program skierowany do miłośników tej muzyki – „Lista Śląskich Szlagierów”. Gdy konkurenci zobaczyli, że program cieszy się ogromną popularnością, poszli tym samym tropem. Viva Polska, należąca do globalnego koncernu Viacom, wprowadziła program „Disco ponad wszystko”. Jego gwiazdami są zespoły takie Bayer Full czy Boys. Z danych oglądalności za sierpień wynika, że miał on najwyższą oglądalność ze wszystkich pozycji w ramówce kanału. W przyszłym tygodniu na rynku zadebiutuje kolejny kanał muzyczny z muzyką disco i disco polo – TV.Disco. Na rynek wprowadza go notowana na giełdzie spółka 4Fun Media, nadawca 4fun.tv oraz Rebel.tv.
Nadawcy liczą, że za popularnością przyjdą także reklamodawcy. Już dziś wydają oni na promocję we wszystkich stacjach muzycznych blisko 70 mln zł rocznie. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w Polo TV reklamują się takie marki, jak T-Mobile, Orange, Plus, Pudliszki, Dr. Oetker czy Peugeot. Z kolei w blokach reklamowych obok programu „Disco ponad wszystko”, oprócz sieci komórkowych, zobaczyć można reklamy takich marek jak Coca-Cola i Pepsi, Danone, Nestle, Ferrero, a nawet producenta kosmetyków Coty.