>>>Czy ta reklama obraża kobiety?

Wydaje mi się, że banalne i nachalne wykorzystywanie kobiecej seksualności w reklamach (niedawno widziałam taką reklamę dotyczącą wózków widłowych) jest nie na miejscu. O takim przedmiotowym traktowaniu kobiet na pewno warto rozmawiać i z pewnością nie powinnyśmy się na to zgadzać.

Reklama

Z drugiej strony, dyskutując na temat tego typu reklam lub podnosząc raban, przewrotnie przysługujemy się producentowi, który właśnie na taki tani skandal liczy. Reklama osiąga swój efekt niezależnie od tego, czy mówi się o niej dobrze, czy źle - ważne, że się mówi.

Motyw seksualności kobiet i mężczyzn można jednak wykorzystać w dużo ciekawszy sposób. Zrobić to z pomysłem, tak jak zrobiono to w ostatniej reklamie Axe, która moim zdaniem nikogo nie dyskryminuje. Jest dobrze zrobiona i bawi. W tym przypadku dyskusja na temat, czy obraża ona kobiety, czy nie, wydaje mi się przesadzona. Już bardziej chyba dyskryminujące jest wykorzystywanie kobiet jako jedynych odbiorców środków do czyszczenia zlewów.

Reklama

Mamy wolność słowa, a co za tym idzie, producentom reklam również wolno bardzo dużo. Ale koniec końców to od konsumentów będzie tak naprawdę zależeć, czy kupią dany produkt, czy też nie. A nad ich dobrym smakiem na pewno warto pracować.