Pomijając wartość edukacyjną, komentarz może być tylko jeden: absurd. Choć możliwe, że twórcy reklamy podświadomie przekazać chcieli dość kontrowersyjny pogląd naukowców, że to nie marihuana zrobi z mężczyzny geja, tylko to, że ma starszego brata.

Owi nienazwani tu twórcy przeczytali zapewne jeden z numerów American Journal of Psychiatry z 1996 roku. Opublikowano tam wyniki badań dwóch kanadyjskich psychiatrów pod niepokojąco brzmiącym tytułem "Homoseksualizm u mężczyzn a liczba starszych braci". I tu leży klucz do zrozumienia dwuznaczności wideo-ostrzeżenia.

Reklama

R. Blanchard i AF Bogaert z Clarke Institute of Psychiatry w Toronto udowodnili tezę, że im więcej u chłopaka starszych braci, tym większa szansa na to, że zmieni orientację seksualną. Dokładnie - jak wyliczyli panowie - szansa na zostanie gejem rośnie o jedną trzecią z każdym kolejnym posiadanym przez niego bratem.

Badania objęły także sytuację, gdy chłopak ma starsze siostry. I... nie zostaje z tego powodu lesbijką.