Zdaniem KRRiT, w jednym z odcinków serialu "Klan", lokowanie produktu przybrało zbyt natarczywą formę. Chodzi o epizod wyemitowany 24 marca tego roku, w którym dwójka bohaterów zachwyca się smalczykiem roślinnym "Smakowita Pajda"

Reklama

Dialog bohaterów został skonstruowany w celu prezentacji produktu, zaś odniesienia do zasadniczej treści audycji i relacji wzajemnych bohaterów były jedynie tłem i pretekstem do tej prezentacji. - podano w uzasadnieniu.

Za to naruszenie ustawy, na TVP nałożono karę w wysokości 50 tys. złotych. To jednak nie jedyne przewinienie, jakie ma na swoim koncie publiczny nadawca. KRRiT uznała także, że reklamując w pasku na dole ekranu swoje własne programy, w trakcie emisji seriali, TVP dopuściła się nadmiernej autopromocji. W wyjaśnieniu powołano się na ustawę rtv, która:

Zabrania przerywania audycji w celu nadania reklam lub telesprzedaży w programach publicznej radiofonii i telewizji. W trakcie emisji seriali „Klan” (TVP 1) oraz „Na dobre i na złe” (TVP 2) rozpowszechniane były w dolnej części ekranu (tzw. scrollu) komunikaty będące w ocenie KRRiT autopromocją. Kary za te naruszenia wynoszą po 25 000 zł.

Łącznie więc, Telewizja Polska będzie musiała zapłacić karę w wysokości 100 tys. złotych.

Oto fragment odcinka "Klanu", w którym zdaniem KRRiT doszło do nadmiernego lokowania produktu.

Trwa ładowanie wpisu