W piątek, mimo długiego weekendu, mecz otwarcia Polska-Grecja śledziło średnio 12 mln 550 tys. widzów TVP1 w grupie 4+, przy udziałach 78,6 proc. (dane: Nielsen Audience Measurement). Oznacza to, że mecz zainteresował czterech na pięciu Polaków, którzy mieli w tym czasie włączony telewizor. Spotkanie Polska –Grecja miało więc podobną widownię jak rozegrany 6 lat temu pojedynek Polska – Niemcy podczas Mundialu (widownia 12 mln 350 tys., udziały 74 proc.).

Reklama

Drugie, piątkowe spotkanie, także spotkało się z ogromnym zainteresowaniem widzów telewizji publicznej: mecz Rosja-Czechy w TVP2 śledziło 7 mln 110 tys. osób przy udziałach 46,1 proc. w grupie 4+.

Niezwykłą popularnością cieszyły się także sobotnie mecze (9 czerwca): spotkanie Holandia-Dania zainteresowało średnio 4 mln 674 tys. widzów TVP2 (udziały: 42,3 proc.), a Niemcy-Portugalia w TVP1 oglądało 7 mln 499 tys. osób przy udziałach 50,7 proc.

Niedzielny mecz (10 czerwca) Hiszpania-Włochy obejrzało średnio 7 mln 33 tys. widzów Dwójki przy udziałach 49,4 proc., a spotkanie Irlandia-Chorwacja w Jedynce przyciągnęło 7 mln 56 tys. fanów futbolu przy udziałach 44,5 proc.

Trwa ładowanie wpisu

Reklama

Telewizja Polska, jako Oficjalny Nadawca EURO 2012, stanęła na wysokości zadania – goście i przedstawiciele UEFA wysoko oceniają współpracę z TVP. Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej EURO 2012 to największe przedsięwzięcie w sportowej historii Polski. Transmisje wszystkich meczów obecne są na czterech antenach Telewizji Polskiej: TVP1 (TVP1 HD), TVP2 (TVP2 HD), TVP Sport i TVP HD.

Od początku EURO udziały dwóch głównych anten – TVP1 i TVP2 są zdecydowanie najwyższe - zarówno w grupie wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej. W piątek TVP1 w grupie 4+ odnotowała udziały na poziomie 33 proc., a w grupie 16-49 – 32,5 proc. Były to najwyższe udziały od 9 lipca 2006 r., kiedy TVP1 transmitowała finał Mistrzostw Świata w piłce nożnej rozgrywanych w Niemczech. Wówczas mecz finałowy Włochy – Francja obejrzało: w 4+ 9 mln 517 tys. (udziały 66,6 proc.), a w grupie 16-49 4 mln 910 tys. (udziały 70,8 proc.).