„Wiadomości” TVP zamierzają przyciągać widzów wykształconych, z dużych miast. Od dziś główny program informacyjny Telewizji Polskiej ma nową scenografię. Wszystko po to, by chętniej oglądali go widzowie w wieku 16 – 49 lat. – Wielu z nich odeszło od nas, chcemy ich odzyskać – mówi Tomasz Adamczyk, wiceszef „Wiadomości”.
Im właśnie powinien spodobać się bardziej dynamiczny sposób realizacji. W pierwszy ujęciu zobaczymy lot kamery nad studiem. Najważniejsze informacje będą przedstawiane na stojąco, na tle wielkiej plazmy. Prezenterzy będą łączyć się z korespondentami i rozmawiać z nimi twarzą w twarz. Reszta programu będzie prowadzona już zza stołu prezenterskiego. Plazma umożliwi też ilustrowanie materiałów większą liczbą infografik.
Nowa, elegancka scenografia jest utrzymana w odcieniach granatu i bieli. Zmieni się także czołówka, ale nie jej dotychczasowy najbardziej rozpoznawalny element i zarazem znak firmowy, czyli muzyka Piotra Rubika.
– Z telewizją jest jak z sukienką. Nigdy nie wiesz, jak będziesz wyglądać, dopóki się w niej nie zobaczysz – mówi Małgorzata Wyszyńska, która dziś poprowadzi program w nowej oprawie.
Reklama
„Wiadomości” są najpopularniejszym programem informacyjnym. Ogląda je średnio ponad 5 mln widzów.