Sieć o nazwie Oprah Winfrey Network (OWN) rozpoczęła funkcjonowanie bez wielkiego rozgłosu w środku świątecznego weekendu. Jednak wcześniej Winfrey nie szczędziła starań, aby kampania reklamowa była odpowiednio okazała.

Reklama

Winfrey zyskała sławę i olbrzymi majątek jako prowadząca bardzo popularny i naśladowany w telewizjach wielu krajów "Oprah Winfrey Show", program, w którym porusza aktualne i bulwersujące opinię problemy społeczne z udziałem zaproszonych gości i publiczności.

Początkowo nieznana nikomu, Winfrey zaliczana jest obecnie do najbogatszych ludzi w USA. Znana jest ze swojej działalności dobroczynnej.

"Chciałam przenieść standardy, które ustanowiliśmy w "Oprah" i zaprezentować je poprzez nowe programy nadawane przez 7 dni w tygodniu przez 24 godziny." - powiedziała Winfrey.

Zdaniem specjalistów ds. rynku medialnego, strategia polegająca na rozpoczęciu działalności bez wielkich uroczystości, miała na celu podsycenie ciekawości potencjalnych widzów i nakłonienie ich w ten sposób do częstego odwiedzania tej sieci.

W ich ocenie, nieprzypadkowo też wybrano datę (1.1.11) i nazwę sieci, której skrót - OWN oznacza w języku angielskim "własny". Główna siedziba sieci znajduje się w Los Angeles.

Sieć ma początkowo docierać do ok. 80 mln gospodarstw domowych. Prace nad jej uruchomieniem trwały od 3 lat a rozpoczęcie działalności dwukrotnie odkładano. Koszt całego przedsięwzięcia, realizowanego wspólnie przez należącą do Winfrey firmę Harpo Inc. i Discovery Communication, wynosi - według Associated Press - 189 mln dolarów.