Logo stacji, którego nie zmieniono od 29 lat jest ikoną. O dziwo, jego metamorfoza nie wywołała większych reakcji. Powód? Dzisiejsza MTv nie ma wiele wspólnego z tą, jaką pamiętamy sprzed lat.

Kiedy powstawała MTv (stacja rozpoczęła emisję w 1981 roku) założeniem programu była przede wszystkim emisja teledysków. To na nich stacja opierała swoje ramówki, jednak w ostatnich latach jej założenia programowe uległy zasadniczym zmianom. Obecnie w programie stacji możemy znaleźć śladową ilość teledysków, a ramówkę wypełniają przede wszystkim programy reality dla młodzieży. Już od lat najpopularniejszymi propozycjami stacji są programy typu „Osbornowie”, „Jackass”, czy programy randkowe.

Logo stacji zachowało dawną formę, ale zniknął napis „Music Television”. Specjaliści ds. marketingu MTv przyznają, że logo było do tej pory jedyną rzeczą, której nie ruszali. Jednak po zmianach, jakie przeszła stacja w ostatnich latach uznali, że to odpowiedni moment i uzyskali zgodę szefów MTv.

Reklama

Nasuwa się pytanie, czy wraz ze zmianą logo z ramówki stacji znikną wszystkie muzyczne propozycje. „Absolutnie nie” – mówi Tina Exarhos, szefowa działu marketingu stacji. MTv nadal będzie przyznawała muzyczne nagrody (których w sumie jest kilkanaście), poza tym w przyszłości będą odbywały się takie akcje jak niedawna „Hope for Haiti” z udziałem kilkudziesięciu gwiazd, która emitowana była we wszystkich kanałach należących do MTV Networks na całym świecie. Na antenie stacji znajdzie się również miejsce na emisję koncertów gwiazd.

Polski kanał stacji wciąż korzysta ze starego logo z dopiskiem “Music Television”. Jednak i ono pewnie wkrótce zostanie zmienione – program polskiego kanału również wypełniają przede wszystkim reality shows i programy randkowe, takie jak „Penetratorzy” i „Koszmar minionej randki”.

Reklama