Nowa produkcja TVP, ostro krytykowana w internecie, także w tym medium bije rekordy popularności. Jak się dowiedział dziennik.pl, od 1 do 4 stycznia telenowela miała już ponad milion - dokładnie 1 191 763 - odsłon. To 20 proc. wszystkich odsłon w serwisie VOD TVP w tym czasie (dane Gemius/PBI dla vod.tvp.pl). W pierwszych czterech dniach udostępnione w internecie odcinki "Korony królów" obejrzało ponad 250 tys. unikalnych użytkowników. Wszystkie dotychczasowe odcinki telenoweli historycznej są w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych materiałów wideo w serwisie TVP, a nawet najmniej klikany odcinek "Korony królów" ma dwa razy lepsze wyniki niż serial "M jak miłość", który dotychczas był najchętniej oglądaną pozycją w ofercie VOD telewizji publicznej.

Reklama

W godzinach telewizyjnej emisji "Korony królów" w TVP 1 (18.30-19) telenowelę w sieci ogląda co trzeci aktywny użytkownik serwisu TVP. Kolejne odcinki "Korony królów" są w internetowym serwisie TVP dostępne za opłatą przed emisją w TVP 1 i bezpłatnie już po premierze telewizyjnej. Jeśli chodzi o płatne odtworzenia odcinków przedpremierowych, to trzy pierwsze epizody miały ponad 2 tys. transakcji.

Z danych Google Analytics za pierwsze cztery dni od premiery "Korony królów" wynika, że wśród oglądających tę produkcję w sieci ponad 30 proc. stanowią osoby w wieku 25-34 lata, 20 proc. użytkowników ma 18-24 lata, a 18 proc. to 35-44-latkowie. Prawie 60 proc. oglądających to kobiety. Poza Polską "Korona królów" najchętniej jest oglądana w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Irlandii.

Przypomnijmy, że telewizyjny debiut "Korony królów" 1 stycznia oglądało w Jedynce średnio 3,7 mln widzów (pokazano od razu dwa odcinki; dane Nielsen Audience Measurement).