Badania na zlecenie magazynu "Forbes" przeprowadził dom mediowy MediaCom. Tworząc ranking polskich gwiazd, których twarz w kampanii reklamowej warta jest nawjięcej, wzięto pod uwagę nie liczbę polubień na Facebooku, czy ilość kolorowych okładek, a sympatię i zaufanie, jakie budzą znane twarze wśród odbiorców.
Jeśli swoją markę na dłużej chcemy związać z medialną postacią, warto tę ważną decyzję oprzeć na pogłębionych badaniach – zastanowić się nie tylko, czy widzowie gwiazdę kojarzą, ale również czy darzą ją sympatią i uważają za wiarygodną, jak dużo uwagi jej poświęcają i czy traktują jak autorytet w swojej dziedzinie - czytamy w "Forbes"
Dwa pierwsze miejsca w rankingu zajmują dziennikarki stacji TVN - Dorota Wellman i Martyna Wojciechowska:
To z nimi Polacy czują największą bliskość, one potencjalnie mogą mieć największy wpływ na ich decyzje zakupowe. Respondenci znają ich zawodowy dorobek, cenią go, wiedzą, jakie wartości i postawa życiowa się z nimi wiążą - argumentują swój wybór twórcy rankingu.
Co ciekawe, w rankingu zabrakło takich gwiazd, jak Małgorzata Rozenek, Anna i Robert Lewandowscy, Magda Gessler czy Kuba Wojewódzki.
Oto pełen ranking "Forbesa": 25 najcenniejszych polskich gwiazd 2018 roku
Dorota Wellman
Martyna Wojciechowska
Małgorzata Kożuchowska
Barbara Kurdej-Szatan
Krzysztof Hołowczyc
Maja Ostaszewska
Marcin Prokop
Katarzyna Dowbor
Karol Okrasa
Marcin Dorociński
Dorota Szelągowska
Szymon Hołownia
Katarzyna Zielińska
Piotr Kraśko
Grażyna Torbicka
Katarzyna Bosacka
Janusz Gajos
Ewa Wachowicz
Michel Moran
Adam Małysz
Beata Tyszkiewicz
Justyna Kowalczyk
Bożena Dykiel
Katarzyna Skrzynecka