Sprawni komputerowcy odtworzyli głos i wizerunek Lennona tak, że muzyk jako żyw wzywa ludzi do wsparcia inicjatywy OLPC, dzięki której najbiedniejsze dzieci mogą dostać nowoczesne, wytrzymałe i przede wszystkim tanie laptopy edukacyjne.
"Wyobraź sobie, że każde dziecko w każdym miejscu świata ma dostęp do wiedzy. Ma szansę uczyć się, marzyć i osiągnąć to, czego pragnie. Ja próbowałem dokonać tego przez muzykę, ale ty możesz zrobić to w inny sposób. Możesz dać dziecku laptopa, a nawet coś więcej - możesz zmienić świat" - mówi Lennon, grą słowną nawiązując do swojego największego hitu "Imagine".
Użycie w reklamie wizerunku Lennona, który zginął 8 grudnia 1980 r. zastrzelony przez fana, zaakceptowała wdowa po nim Yoko Ono. Klip wprowadzono na rynek amerykański w pierwszy dzień świąt, a media emitują go za darmo.
Organizacja non-profit OLPC powstała w 2005 r. z inicjatywy naukowców prestiżowej uczelni Massachusetts Institute of Technology. Wszyscy, którzy chcą wesprzeć akcję, mogą za 199 dolarów zakupić laptop dla dziecka z kraju Trzeciego Świata. Jeśli zapłacą 399 dol., dostaną również jeden komputerek dla siebie, który mogą przeznaczyć dla swojego dziecka lub przekazać znajomej ubogiej rodzinie.