"Amazonię" w reżyserii debiutującego w Teatrze Telewizji Bodo Koxa TVP1 pokaże w najbliższy poniedziałek, 16 marca o godz. 20:25. W obsadzie spektaklu znaleźli się: Aleksandra Domańska, Klara Bielawka, Marcin Dorociński, Adam Woronowicz, Jakub Gierszał, Lesław Żurek i Aga Bogdan.
Ta brawurowa komedia Michała Walczaka o zderzeniu marzeń z rzeczywistością rozgrywa się w środowisku artystów teatralnych i telewizyjnych. Bohaterowie, walcząc z poczuciem niespełnienia, uciekają w świat pieniądza i konsumpcji lub zmierzają w stronę artystycznego radykalizmu i szaleństwa. Zderzenie z rzeczywistością, która ma młodym artystom do zaoferowania alternatywę: sztampowy serial albo offowy teatr i dorabianie w reklamie, jest brutalne. Aneta młoda absolwentka Akademii Teatralnej wybiera to pierwsze, jej chłopak Mundek, też młody aktor, drugie wyjście. Ich drogi się rozchodzą, każde w nowej pracy spotyka swoją bratnią duszę: ona Krzysztofa gwiazdę seriali, on niespełnioną aktorkę Frankę, grającą Pizzę na ulicy.
Wszyscy bohaterowie: młodzi aktorzy, reżyser serialu, w którym grają, oraz Jurek lider offowego teatru – nie przestają marzyć (i mówić) o prawdziwej sztuce. Problem w tym, że te ich marzenia są tak samo sztampowe i pretensjonalne, jak seriale i reklamy, w których występują. Prawdziwi, niezmanierowani są tylko wtedy, gdy rozmawiają o codziennym życiu: kafelkach do łazienki, utrzymaniu byłych żon i dzieci. Środowiskowe dylematy to jeden z wątków komedii Walczaka, obok równie ważnych miłosnych perypetii: Aneta – Krzysztof – Mundek – Franka. To one śmieszą i nadają całości absurdalno-groteskowy klimat. Tytułowa egzotyczna kraina występuje jako miejsce akcji serialu, w którym Aneta i Krzysztof grają parę kochanków, ale też jest symbolem harmonii, akceptacji i radości życia.
Tydzień później, 23 marca o godz. 20:25 TVP1 premierowo wyemituje "Zabójczą pewność" w reżyserii Mariusza Malca. W spektaklu zagrali: Magdalena Cielecka, Grzegorz Małecki i Aleksandra Prykowska.
To psychologiczny thriller współczesnego angielskiego dramatopisarza Marcusa Lloyda. Rzecz rozgrywa się w Londynie podczas jednego spotkania byłej baletnicy, teraz poruszającej się na wózku inwalidzkim Elizabeth i Michaela – przystojnego bezrobotnego aktora i alkoholika. Pretekstem do wizyty aktora u niepełnosprawnej baletnicy jest próba przeczytania jej sztuki. Na początku przebieg spotkania nie budzi niepokoju, ale po jakimś czasie, Michael odkrywa pułapki zastawiane na niego przez Elizabeth. Jej celem wydaje się być przekonanie Michaela, że przypadek, który zaistniał kiedyś w ich życiu, wcale nie był przypadkiem. Przemieszanie realności i fikcji, atmosfera zamknięcia, groza sytuacji bez wyjścia oraz fascynująca gra namiętności kończy się śmiertelnym strzałem. Sztuka Lloyda jest świetnym materiałem na zbudowanie pełnego napięcia thrillera, bogactwo psychologiczne postaci stwarza możliwość dwóch kreacji aktorskich.