Mecz transmitowany 13 lipca br., w szczytowym momencie przyciągnął przed ekrany telewizorów TVP1 aż 11 mln 322 tys. widzów, średnio - 10 mln 56 tys. osób, zaś udziały 63,43 proc.

Reklama

Jedynka osiągneła dzięki temu najwyższe udziały od 1 lipca 2012, finału EURO.

Równoległą transmisję na antenie TVP Sport oglądało ponad 438 tys. osób (w szczycie - 553 tys.) przy udziałach 2,77 proc. Oznacza to, że finał Mundialu w szczytowym momencie w TVP1 i TVP Sport oglądało na żywo prawie 12 mln widzów telewizji publicznej.

Poza telewizją mecz oglądano też w sieci. Na stronie sport.tvp.pl miał 450 tys. odtworzeń wideo przy liczbie blisko 200 tys. unikalnych użytkowników oglądających ją na portalu oraz urządzeniach mobilnych.

Jest to najwyższy wynik w historii emisji na żywo w polskim Internecie.

Z dużym zainteresowaniem spotkał się też sobotni mecz o trzecie miejsce Brazylia – Holandia w TVP2. W szczytowym momencie śledziło go 6 mln 866 tys. widzów, średnio - 5 mln 661 tys., przy udziałach 47,33 proc.

Widownia obu finałowych meczów było większa niż cztery lata temu na Mundialu w RPA. Finał Holandia – Hiszpania w TVP1 zgromadził średnio 8 mln 533 tys. osób przy udziałach 59,96 proc.(szczyt - 10 mln 152 tys.), a TVP Sport 302 tys. (udziały 2,12 proc.- peak 477 tys.).

"Mały finał" Urugwaj-Niemcy w TVP2 śledziło średnio 5 mln 311 tys. osób przy udziałach 46,71 proc. (szczyt - 6 mln 854 tys.). Natomiast w TVP Sport spotkanie o 3 miejsce oglądało 311 tys. osób przy udziałach 2,74 proc. (szczyt - 394 tys.).