Od uruchomienia w styczniu 2011 roku sieć straciła co najmniej 330 mln dolarów - wynika z ostatniego raportu magazynu "Businessweek". Discovery Communication, który został partnerem Oprah Winfrey, zainwestował w jej nową telewizję prawie 600 mln dolarów.

Reklama

Winfrey otwarcie przyznaje, że jej sieć OWN ma problemy, jednocześnie podkreśla, że wdrażana w życie nowa strategia wkrótce pozwoli zmienić sytuację.

Dwa tygodnie temu Oprah Winfrey stanęła przed strategicznymi reklamodawcami i prosiła ich o więcej czasu. Nie chodzi w tym przypadku o pieniądze samej Winfrey. Stawką jest jej reputacja. Winfrey uważana jest za najbogatszą i najbardziej wpływową kobietę w Stanach Zjednoczonych. W ciągu jej 39-letniej kariery telewizyjnej ciężko pracowała na swój sukces, dzięki któremu została okrzyknięta królową amerykańskich talk-show.

Oprah Winfrey liczyła, że jej nowa sieć telewizyjna OWN będzie kolejny sukcesem. W praktyce okazało się, że widzom nie zależy na "własnym" kanale telewizyjnym Oprah Winfrey, ale na jej samej w roli prowadzącej. "The Oprah Winfrey Show", którego produkcję zakończono po 25 latach, bił rekordy oglądalności.

Po uruchomieniu swojej sieci telewizyjnej Winfrey nie zajmowała się prowadzeniem programu, a tego chyba nie oczekiwali widzowie.

Przy spadających notowaniach sieci OWN gwiazda powróciła z nowym cyklem "Oprah's Next Chapter" (Kolejny rozdział Oprah). Oprah Winfrey podróżuje i dociera ze swoją ekipą do celebrytów, ale i zwykłych ludzi. Ostatnie odcinki nakręcone zostały w Indiach.

W styczniu 2011 r,. kiedy "Oprah's Next Chapter" pojawił się w jej sieci OWN oglądało go 5,1 mln widzów. W czerwcu ub. roku oglądalność spadła niemal o połowę do 2,4 mln widzów.