Stacja TVN proponuje widzom 2. edycję "X Factor". Telewizja Polsat emituje dwa programy tego gatunku: 3. odsłonę "Must be the music" oraz premierową edycję "Tylko taniec. Got to dance". Telewizja Polska zaś kusi muzycznymi pojedynkami w 2. edycji "Bitwy na głosy"
Show TVN i TVP2 emitowane jest o tej samej porze, czyli w sobotnie wieczory. Polsat wykorzystał pozostałe dni weekendu i swoje produkcję pokazuje w piątkowe i niedzielne wieczory.
Jak wynika z danych opublikowanych przez portal wirtualnemedia.pl, największą popularnością cieszy się "Must be the music. Tylko muzyka". Program gromadzi przed telewizorami średnio 3,83 mln widzów.
Drugie miejsce zajmuje 2. edycja "X Factor" emitowana przez TVN. Program z Tatianą Okupnik, Kubą Wojewódzkim i Czesławem Mozilem ogląda średnio 3,53 mln osób.
Na trzecim miejscu uplasowała się premierowa edycja polsatowskiego "Tylko taniec. Got to dance", której kolejne odcinki przyciągają przed ekrany 3,03 mln widzów.
Najsłabiej, w badaniach wirtualnemedia.pl wypada produkcja Telewizji Polskiej. Kolejną odsłonę "Bitwy na głosy" z takimi gwiazdami, jak Edyta Górniak i Ryszard Rynkowski ogląda średnio 2,63 mln widzów.
Nieco inaczej wygląda kwestia dochodowości z reklam. Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, najwięcej zysków z reklam wynosi "X Factor". Najmniej dochodowym show jest zaś "Bitwa na głosy".