Politycznie niepoprawny, śmiały obyczajowo i podważający amerykańskie mity "Mad Men" opowiadający o świecie nowojorskiej reklamy w latach 60. wykreował modę na design i styl z tamtego okresu.

Reklama

Akcja rozgrywa się w latach 60. XX wieku, w Nowym Jorku. Skupia się na Donie Draperze, wysoko cenionym specu od reklamy, oraz ludziach, którzy otaczają go w pracy i poza nią. Przedstawia także zmiany obyczajów amerykańskiego społeczeństwa, które nastąpiły na początku lat 60. Don Draper jest złotym dzieckiem swoich czasów. W sile wieku osiągnął wszystko, czego może zapragnąć mężczyzna. Nie brakuje mu kobiet, pieniędzy czy władzy. Zawodowo realizuje się jako dyrektor kreatywny w agencji reklamowej. Przystojny, bardzo inteligentny, doskonale znający się na ludziach i ich zachciankach. Ma uroczą żonę, kilka kochanek, domek na przedmieściu oraz pracę, którą uwielbia. Jest szczęściarzem. Albo raczej - byłby... gdyby nie jego przeszłość, o której nie bardzo lubi rozmawiać.

TVP Kultura wyemitowała od jesieni 2012 do wiosny 2013 serie 1-3 "Mad Men". Z tej okazji uruchomiła również pierwszy raz w swojej historii projekt emisji z lektorem, z napisami i w wersji oryginalnej. W wakacje 2013 r. widzowie stacji mogli przypomnieć sobie serie 1-3 wieczorami w dni powszednie, w ramach emisji powtórkowych. Od 19 września 2013 r. zapraszamy natomiast na premierowe emisje serii 4 i 5. Co czwartek o godz. 21.10 premiera odcinka, powtórki w piątki, po Tygodniku Kulturalnym.

"Mad Men", emisja od 19 września, co czwartek, godz. 21.10, powtórka: piątki, po Tygodniku Kulturalnym