Serial "Galeria" zadebiutował na antenie TVP1 30 stycznia 2012 roku. Nowa fabuła zastąpiła w ramówce Jedynki "Plebanię", której oglądalność w ostatnim czasie bardzo malała. Władze stacji miały ponadto nadzieję, że produkcja, której akcja rozgrywa się na terenie centrum handlowego przyciągnie przed ekrany młodszą publiczność i odmieni wizerunek stacji.

Reklama

Niestety, bohaterowie "Galerii" nie oczarowali widzów. Każdy odcinek produkcji oglądało średnio 2,04 mln osób. W rozmowie z Press, Maciej Grzywaczewski, wiceprezes ATM Grupy produkującej "Galerię" powiedział:

Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie jest to oglądalność, jakiej stacja by sobie życzyła. Ale mamy dla telewizji dobrą ofertę finansową

Press dodaje, że na chwilę obecną, Telewizja Polska, w jesiennej ramówce planuje kontynuację telenoweli "Klan" oraz wprowadzenie nowego serialu codziennego. Będzie to jedna z produkcji, które zwyciężyły zorganizowany przez TVP konkurs, czyli telenowela Ilony Łepkowskiej i Tadeusza Lampki pod roboczym tytułem "Mały Londyn".

Ostateczna decyzja w sprawie "Galerii" wciąż jeszcze nie zapadła.