Kochani chciałam was ostrzec, byście nie popełnili mojego błędu. Wysłałam mojej mamie śliczną kartkę z życzeniami w związku z jej nadchodzącym świętem. Ponieważ będziemy widziały się dopiero za jakiś czas, włożyłam też do niej kilka banknotów, by mogła sobie zrobić jakąś przyjemność. List nadałam tzw. poleconym i priorytetem dla pewności oraz bezpieczeństwa, płacąc za to wcale nie mało - opisuje Samusionek w swoim apelu.

Reklama

Ku oburzeniu aktorki okazało się, że list dotarł, ale bez pieniędzy w środku:

Jakaś dziś ogarnęła mnie furia za ludzką podłość i nieuczciwość, gdy okazało się, że kartka doszła bez banknotów. To obrzydliwe i mam nadzieję, że tego, kto tego dokonał (nie wiem na jakim etapie przesyłki, u siebie nigdy nie miałam problemów, mam super listonosza i obsługę poczty) sumienie będzie palić bez końca

Reklama

Anna Samusionek zakończyła swój wpis apelem do złodzieja z Poczty Polskiej:

I już nie chodzi o te pieniądze (choć wiem jak mamie by się przydały) ale o to,że zrobiono jej straszną przykrość,bo martwi się jeszcze i za mnie,że je straciłam.JAKIM PRAWEM KTOŚ OTWIERA MOJĄ KORESPONDENCJĘ???!!! Równie dobrze mogły być tam bardzo prywatne i intymne informacje!!! 🥶🥶🥶 ZŁODZIEJU W POCZCIE POLSKIEJ WSTYDŹ SIĘ I PRZYNAJMNIEJ KUP ZA TE PIENIĄDZE PREZENT WŁASNEJ MAMIE 😬 @polskapoczta #kradzież #pieniądze #Olsztynek #pocztapolska #ostrzeżenie #uwaga #money #irytacja #stopzłodziejom #dzieńmamy

STANOWISKO POCZTY POLSKIEJ:

Tak, jak pisaliśmy już w odpowiedzi na post Pani Anny Samusionek na Instagramie, przykro nam z powodu tego incydentu. Posiadamy za mało informacji, aby móc wyjaśnić, jak do niego doszło. Nie dostaliśmy zgłoszenia w tej sprawie.

Mogę zapewnić, że każdego dnia pracownicy Poczty Polskiej dokładają wszelkich starań, aby świadczone przez nas usługi satysfakcjonowały klientów. Pragnę zwrócić uwagę na fakt, że Poczta Polska to prawie 81 tys. pracowników. Codziennie doręczamy miliony przesyłek, świadczymy usługi finansowe i ubezpieczeniowe. W naszej pracy zdarza się, że nie wszystko działa tak, jakbyśmy chcieli. Jeden błąd ludzki pociąga za sobą kolejne. Negatywne konsekwencje wpływają na ocenę całej Poczty Polskiej, także tych pracowników, którzy w sposób rzetelny wypełniają swoje obowiązki.

Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z Regulaminem świadczenia usług powszechnych, pn.6, paragraf 4: http://www.poczta-polska.pl/hermes/uploads/2013/10/R%C5%9AUP-23.10.2018r..pdf monety, banknoty i inne przedmioty wartościowe nie mogą być nadawane w przesyłkach innych niż z zadeklarowaną wartością.

Klientom, którzy chcą przesłać gotówkę za pośrednictwem Poczty Polskiej polecamy takie usługi, jak przekaz pocztowy lub ekspres pieniężny – odbiorca może odebrać pieniądze w placówce nawet w ciągu 15 minut od nadania. Przekazem pocztowym możemy przesłać pieniądze również do odbiorcy w innym kraju (zagraniczne transfery gotówkowe). Taki przekaz można zlecić przez naszą stronę internetową. Jeśli natomiast ktoś chciałby, tak jak Pani Anna Samusionek, przesłać gotówkę np. razem z kartką pocztową, wtedy zdecydowanie rekomendujemy list wartościowy.

Informacje na temat poszczególnych usług Poczty Polskiej dostępne są w każdej placówce pocztowej, u listonoszy oraz na naszej stronie internetowej.