Czubaszek i Nergal w nowych spotach Empiku występują obok Cezarego Pazury i Dawida Kwiatkowskiego, jednak tylko ich twarze w świątecznej kampanii zatytułowanej "Empik, każdego inspiruje inaczej" budzą kontrowersje. Swoje oburzenie, z tego powodu wyraziły portale gosc.pl i fronda.pl. Prawicowe media są zdania, że akurat te postaci nie powinny wypowiadać się w temacie Świąt Bożego Narodzenia

Reklama

Pomimo oświadczenia Empiku, cała sprawa budzi niesmak. Tradycja obdarowywania prezentami nie wzięła się przecież znikąd. Z jakichś powodów wręczamy je sobie w czasie Bożego Narodzenia, a nie np. w drugą niedzielę grudnia. W takim kontekście pojawienie się "Nergala", znanego z publicznego znieważania Chrystusa, chrześcijaństwa budzi wątpliwości. Tym bardziej, że w 2011 r. przyznał on w programie Kuby Wojewódzkiego, że nie cierpi tego okresu, irytuje go bożonarodzeniowa otoczka, a żeby nie uczestniczyć w wigilijnej wieczerzy, wyjeżdża do ciepłych krajów. Z kolei druga twarz kampanii – Maria Czubaszek – otwarcie przyznała się do dokonania dwóch aborcji. Powiedziała też, że nie lubi dzieci i woli być "zimną suką, niż matką-Polką". Na wizerunek nieczułej kobiety zapracowała więc sobie sama. - czytamy na gosc.pl

Rzeczniczka prasowa Empiku zapewniła jednak, że kampania absolutnie nie ma kontekstu religijnego, a jedynie nawiązuje do tradycji obdarowywania się prezentami. Zaangażowanie tych artystów, nie miało zaś na celu obrażania niczyich uczyć religijnych.

Do współpracy zaprosiliśmy znane osoby związane z kulturą, które w charakterystyczny dla siebie sposób opowiadają o tym, jak zainspirowały ich produkty dostępne w Empiku – wyjaśnia na oficjalnej stronie Magdalena Mularuk, Dyrektor Marketingu Empik Polska.

Nowa kampania promocyjna Empiku ruszy w listopadzie.

Reklama