Według badania agencji Think Kong zrealizowanego przez SW Research dla 50 proc. polskich internautów portale społecznościowe są dobrym miejscem na zawieranie nowych znajomości. Na co warto zwrócić uwagę, to stwierdzenie znalazło najszerszą grupę zwolenników pośród osób między 35. a 44 rokiem życia (54 proc.).

Jak wynika z sondażu, 38 proc. respondentów miało okazję pójść na randkę z kimś poznanym przez internet. Na taką przygodę pozwoliła sobie blisko połowa ankietowanych w wieku 25-34 lata. Wśród badanych powyżej 45 lat 70 proc. nie miała jeszcze takiej okazji.

"Ponad 60 procent internetowych randek ma swój początek w serwisach społecznościowych. Facebook wcale nie sprawdza się pod tym względem najlepiej, tylko co szósta randka wynika z zawartej na nim znajomości. Większość stanowią inne serwisy, w tym wyspecjalizowane portale randkowe" - komentuje Norbert Kilen, dyrektor strategiczny agencji Think Kong.