Żeby sprawdzić, jakich suplementów diety dany organizm potrzebuje i które będzie najlepiej przyswajał, warto zrobić test obciążenia. Na jego podstawie dietetyk pomoże dopasować odpowiednie preparaty pod kątem określonych potrzeb.

Jeżeli kupimy w sklepie stacjonarnym czy internetowym jakiś produkt bez wcześniejszej konsultacji ze specjalistą, to może zrobić swojemu organizmowi niedźwiedzią przysługę, niekoniecznie bowiem musi on być nam potrzebny i niekoniecznie zadziała zgodnie z oczekiwaniami. Polecam naprawdę konsultowanie się ze specjalistami i dietetykami oraz zachęcam do robienie testów – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Maria Biernacik-Bańkowska z Centrum Diagnostyki Organizmu Revitum.

Wiosną sięganie po suplementy jest wręcz konieczne. Brakuje bowiem naturalnych źródeł wielu witamin i mikroelementów, takich jak sezonowe warzywa i owoce, na które trzeba czekać co najmniej do końca maja.

Niedobory witamin i minerałów są związane z tym, że zimą jest bardzo mało słońca, jest zimno i nie ma świeżej żywności. Większość rzeczy jest sprowadzana z zagranicy albo po prostu jemy mrożonki. Suplementacja da nam więcej równowagi, będzie likwidowała tę nierównowagę kwasowo-zasadową, którą niestety większość ludzi ma – mówi Maria Biernacik-Bańkowska.

Lekarze podkreślają, że nie należy łączyć suplementów, bo wiele z nich zawiera ten sam lub podobny zestaw witamin i składników odżywczych. Nie można też przyjmować ich na okrągło. Jeśli decydujemy się na własną rękę prowadzić kurację wzmacniającą, to trzeba dokładnie czytać ulotki i rygorystycznie stosować się do zaleceń dotyczących przyjmowania danego preparat.

Wiosna to jest taki moment, kiedy jesteśmy wyjałowieni, mamy bardzo mało witaminy D i innych minerałów, więc dobrze jest się wzmacniać, zwłaszcza wątrobę. To jest też taki moment, kiedy człowiek chciałby się trochę rozpłaszczyć, a to jest okres przejściowy, więc radzę uważać. Bardzo wskazane jest przyjmowanie witaminy C, naturalnej, lewoskrętnej – tłumaczy Maria Biernacik-Bańkowska.

Jednym z bardziej popularnych suplementów diety stosowanych wiosną jest betakaroten, który przygotowuje skórę na pierwsze promienie słońca. Latem można go znaleźć w pomarańczowych i żółtych warzywach, teraz jego źródłem jest niewielka kapsułka.

Słońce jest dla nas zbawienne, jest to taka kąpiel słoneczna, która dodaje nam energii, dodaje witaminy D, dodaje radości w życiu. Dzięki niemu człowiek przeistacza się z takiej istoty, która zimą była pochowana w grubych ubraniach, w pięknego motyla. Bardzo polecam słońce, ale oczywiście należy je przyjmować ostrożnie – podkreśla Maria Biernacik-Bańkowska

Wiosną dużą popularnością cieszą się również wszelkiego rodzaju wspomagacze odchudzania, czyli błonnik, kapsułki zmniejszające łaknienie, poprawiające metabolizm, ograniczające wchłanianie tłuszczów i węglowodanów czy herbatki regulujące trawienie. Trzeba jednak pamiętać o tym, że żaden preparat nie będzie skuteczny bez zbilansowanej diety i odpowiedniej dawki ruchu.