Niedawno naukowcy wyliczyli, że godzina joggingu tygodniowo, wydłuża życie o sześć lat. Specjaliści podkreślają również, że niezbyt wyczerpujący bieg jest najlepszą formą sportu, dostępną na wyciągnięcie ręki dla każdego z nas. Jednak jak zapewnia Piotr Netter, były trener kadry narodowej triathlonistów, a obecnie główny trener Akademii Triathlonu i dyrektor sportowy Herbalife Triathlon Susz 2012, sport warto dawkować małą łyżeczką...

Nie każdy może od razu zacząć biegać. Jeśli ktoś ma 40 lat i 15 kilo nadwagi to taka osoba nie może zacząć biegać, musi przygotować swój organizm do wysiłku. W takich sytuacjach polecam następujące ćwiczenie: jedna minuta truchtu i jedną minuta marszu. Na początek zalecam powtarzać ten zestaw pięć razy. Z czasem te proporcje mogą się zwiększać np. 1,5 minuty biegu i dwie minuty marszu - zaleca Netter.

Zanim przystąpimy do biegu warto przygotować się teoretycznie do wysiłku. Szczególnie, że jak zauważa Netter, na rynku jest bardzo dużo programów biegowych. Były trener kadry narodowej triathlonistów zachęca również do zasięgania opinii u specjalistów, którzy odpowiednio przygotują nasz trening.

Jeśli zaczniemy ze zbyt wysokiego progu, zbyt pewni siebie, to szybko możemy sie zniechęcić. Pamiętam słowa Piotra Adamczyka, który przyznał, że wiele razy próbował biegać, ale za każdym razem w pewnym momencie rezygnował. Dopiero profesjonalne podejście do tematu biegania pozwoliło mu rozsmakować się w tym sporcie. Każdy może zacząć biegać, czy uprawiać inny rodzaj aktywności fizycznej, warto jednak do tematu podejść z dużym zapałem i jeszcze większym rozsądkiem - podsumowuje Netter.