Do niedawna The Rock ćwiczył każdego dnia jedną partię, a następnie przez 45 minut spalał tkankę tłuszczową w trakcie treningu kardio. Od momentu kiedy zmienił trenera wszystko się zmieniło. Jego prywatny instruktor zalecił zmniejszenie ilości ćwiczeń aerobowych i nakazał Dwayne'owi trenować każdą partię 3 razy w tygodniu: „Możesz wykonać pięć serii każdego ćwiczenia, np. wyciskanie sztangi na ławeczce. Ale możesz też podzielić to na dwie części – trzy serie na ławeczce płaskiej i dwie na skośnej” – mówi trener Johnsona.


>>> Jegostrona.pl na Facebooku – polub i bądź na bieżąco >>>


W momencie kiedy przyzwyczaisz się do wysiłku dokładaj jedno ćwiczenie. Ciało szybko przystosowuje się do nowych wyzwań, a wtedy przestajesz obserwować postępy. Dlatego nie można na to pozwolić. Trener Rocka zaleca, aby różnicować ćwiczenia, długość odpoczynku, wielkość obciążenia, tempo, ilość serii i powtórzeń. „Gdy wyciskam ciężary, stosuję zasadę 5 na 5, czyli 5 sekund w górę – 5 sekund w dół. Dzięki temu trzymam formę” – stwierdza trener The Rock.

http://youtu.be/WzaTXOR8Bj0

Sam Dwayne Johnson radzi, aby trenować pod okiem trenera, który będzie pilnował twojego czasu podczas treningu na siłowni, pomoże walczyć z momentami kryzysowymi.

Oto plan treningowy The Rock.

Poniedziałek

Klatka piersiowa, plecy, bicepsy, łydki – 5 serii na partię, 15-20 powtórzeń, 30 sekund przerwy między seriami.

Wtorek

Mięśnie czworogłowe, tricepsy, barki, mięśnie dwugłowe – po 5 serii na partię, 15-20 powtórzeń, 30 sekund przerwy między seriami.

Środa

Klatka piersiowa, bicepsy, łydki, plecy - po 5 serii, 15-20 powtórzeń, 45 sekund odpoczynku.

Czwartek

Barki, mięśnie czworogłowe, mięśnie dwugłowe, tricepsy - po 5 serii, 12-15 powtórzeń, 45 sekund odpoczynku.

Piątek

Łydki, bicepsy, klatka piersiowa, plecy - po 5 serii, 8-12 powtórzeń, 60 sekund odpoczynku.

Sobota

Uda, barki, tricepsy - po 5 serii, 8-12 powtórzeń, 60 sekund odpoczynku.