Kult ciała to filozofia, która bardzo często odbiera facetom zdolność do zdroworozsądkowego oceniania własnego wyglądu. Mężczyznom przesadnie zaangażowanym w treningi na siłowni zaczyna towarzyszyć "jedynie właściwa" ideologia: miej piękne ciało o możliwie największych gabarytach. To pierwszy krok do bigoreksji. Portal trener.pl podaje idealne wymiary męskiej sylwetki, oraz proporcje których warto się trzymać rozpoczynając walkę o lepsze ciało. To pomoże uniknąć pielęgnowania w sobie niezdrowych nawyków.

>>> Jegostrona.pl na Facebooku - polub i bądź na bieżąco!

W opinii społecznej idealne męskie ciało to takie, które daje się opisać przy pomocy trzech przymiotników: proporcjonalne, muskularne, nieotłuszczone. Okazuje się, że wizerunek kulturysty z ponadprzeciętną muskulaturą odchodzi już do lamusa. Według serwisu trener.pl perfekcyjnej postury "nie można sztywno zamknąć w tabelach i sklasyfikować. Dla każdego idealne ciało znaczy coś innego. Dla niektórych to wielka bezkształtna muskulatura, dla innych szczupłe wyrzeźbione ciało". Sztuką jest natomiast wypracować w mądry i zdrowy sposób sylwetkę atrakcyjną w opinii ludzi.

Oceniając proporcjonalność mięśni warto wziąć pod uwagę poniższe wymiary:

- klatka piersiowa: powyżej 100 cm

- pas: poniżej 88 cm

- ramiona: powyżej 35 cm

- biodra: powyżej 90 - 110 cm

- uda: powyżej 50 - 64 cm

- łydki: powyżej 37 cm
   

Otłuszczenie organizmu:

18 – 27 lat: 10 – 15 % ogólnej masy ciała;

28 – 36 lat: 12 – 17% ogólnej masy ciała;

37 – 45 lat: 13 – 19 % ogólnej masy ciała;

46 – 60 lat: 15 – 21 % ogólnej masy ciała.