Co niezwykłego jest w tej formie treningu? Po pierwsze łączy ona w sobie dwie ważne cechy: rozwój wydolności anaerobowej (beztlenowej) oraz aerobowej (tlenowej). Kolejnym atutem Tabaty jest interdyscyplinarność treningu, który świetnie nadaje się zarówno dla kulturystów jak i lekkoatletów, czy zwykłych amatorów sportu, którzy chcą zrzucić kilka kilogramów.

Cała teoria jaką powinieneś posiąść przed rozpoczęciem ćwiczeń zawiera się zaledwie w kilku punktach:

- 20 sekund – powtarzamy dane ćwiczenie z maksymalną częstotliwością

- 10 sekund – odpoczynek

- całość powtarzamy 8 razy


O wiele trudniej przyjdzie ci przełożenie tego na praktykę – trening jest bardzo intensywny i ciężki, a rygor regularności i systematyczności z jaką powinieneś go wykonywać znacznie podwyższa poprzeczkę.


Na tym filmie zobaczysz jak prawidłowo wykonywać trening Tabaty.

http://youtu.be/BNI7iYWhBLI


Pamiętaj o odpowiednim doborze ćwiczeń. Dobrane prawidłowo, powinny równomiernie angażować jak największe partie mięśniowe. Ogromnym plusem tego treningu jest fakt, że możesz ćwiczyć wszędzie, potrzebujesz tylko trochę wolnej przestrzeni dużo silnej woli. Pamiętaj, że Tabata to osobna sesja: to nie rozgrzewka, ani także nie zakończenie treningu siłowego!