Plan treningowy Nelly został starannie przygotowany i jest koordynowany w taki sposób, by zawsze pozostawiał siły na inne obowiązki, zwłaszcza w trakcie trasy koncertowej. Utrzymanie balansu pomiędzy pracą zawodową a sportem kosztuje go sporo wysiłku, ale opłaca się.

Oto co sam raper powiedział o swoim treningu i diecie w wywiadzie dla portalu Askmen.com.

Nelly: Uprawiam sporty przez całe życie. Zaczęło się od gry w football, zmaganie się z ciężarami pojawiło się dopiero kiedy miałem 24 lub 25 lat.

Askmen.com:  Okres treningowy dzielisz na czas budowania masy mięśniowej i okres redukcji?

N: Zawsze byłem chudy. Budowanie masy mięśniowej sprawia mi dużo kłopotów. Okres treningowy podlega bezpośrednio planom koncertowym... Kiedy jestem w trasie (tak jak teraz) ćwiczę ok. 2-3 razy w tygodniu. Jeśli jestem pewny, że mogę poświęcić siłowni więcej czasu, trenuję 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku.

A: Jak dużo czasu spędzasz na siłowni? Czy w ciągu dni nietreningowych robisz jakieś dodatkowe ćwiczenia, a może uprawiasz też inne sporty?

N: Jak powiedziałem, wszystko zależy od mojego terminarza... W tej chwili promuję mój nowy album Brass Knuckles i niestety nie mogę pojawiać się na siłowni tak często jak bym chciał. Mimo to, nadal robię około 1000 – 1500 przysiadów i pompek dziennie – to proste i nie potrzebuję do tego luksusowej siłowni. Poza tym bardzo często gram w koszykówkę, to świetne kardio.

A: Jak wygląda twój aktualny trening masowy? Jakie ćwiczenia wykonujesz i jaką częstotliwość powtórzeń w serii stosujesz?

N: Bardzo lubię trening na maszynach. Mam wtedy świadomość, że jest on różnorodny i ćwiczę wszystkie partie ciała. Mój tydzień treningowy wygląda tak: poniedziałek: triceps, wtorek: plecy i ramiona, środa: biceps / nogi, czwartek: klatka piersiowa, piątek: zaczynam od nowa triceps. Kluczem podczas treningu jest to, aby unikać wpadania w rutynę i walczyć z nudą. Koncentruję się na budowaniu masy mięśniowej, więc robię mniej powtórzeń (6-8), za to używam większych ciężarów.

A: Czy mógłbyś opisać nam swoją aktualną dietę? Czy jest to może dieta wysokobiałkowa lub low-carb, a może reprezentujesz bardziej zrównoważone podejście?

N: Ludzie często są wściekli kiedy to mówię, ale nie mam żadnej diety! Jem cokolwiek chcę i zawsze jest mi z tym dobrze, mimo że moi przyjaciele mówią, że kiedyś się doigram… ale póki co wszystko jest w porządku.

A: Jak pod względem menu wygląda twój zwykły dzień?

N: Na śniadanie jem zazwyczaj naleśniki, mięso z indyka, płatki owsiane i jajka z serem. Na obiad: dwa hamburgery z indyka plus frytki, kolacja… to zależy do jakiej restauracji się wybiorę. Uwielbiam przekąski, szczególnie Oreos i ciasto czekoladowe. Po prostu kocham to!

A: Ile posiłków w ciągu dnia spożywasz?

N: 3-4 posiłki, ale między nimi ciągle podjadam. Jeśli próbuję uzyskać większą masę mięśniową, dosłownie jem cały dzień!

A: Jeśli miałbyś wymienić jedną zmianę treningową lub dietetyczną, która dała najlepsze rezultaty, to wymieniłbyś…

N: Jeśli miałbym wam dać jedną cenną wskazówkę, to z pewnością poleciłbym robienie pompek i przysiadów każdego dnia. Możecie robić je bez korzystania z jakiegokolwiek sprzętu. Zacznijcie od 100-200 dziennie. Czasem wstaniecie rano, zrobicie 100 pompek, potem zjecie śniadanie i zrobicie kolejnych 100. Należy zaczynać powoli i budować swój styl treningowy. To moja najlepsza rada.