Oprócz szerokiej gamy problemów zdrowotnych, przyczyną niedowagi może być tempo metabolizmu. Osoby, u których przemiany zachodzą bardzo szybko, mogą mieć poważny problem ze zwiększeniem masy ciała. Odpowiednio dobrana dieta i trening mogą zakończyć ten kłopot. 

Ile jeść?

Chcąc przytyć, musisz zwiększyć podaż kalorii. Zapotrzebowanie energetyczne zależy od licznych czynników, przede wszystkim od trybu życia, szacuje się jednak, że mężczyzna powinien przyjmować ok. 2500 kcal/dzień. Tradycyjne 3 posiłki dziennie zastąp 5-6, co ok. 3 godziny. Nie mogą być to jednak puste kalorie. Dania powinny być przygotowywane z pełnowartościowych produktów. 

Jak to jest zrobione, czyli co na talerzu?

Głównym budulcem mięśni jest białko. Koniecznie wzbogać swoją dietę w cielęcinę, drób, nabiał oraz produkty sojowe. Pamiętaj także o węglowodanach, szczególnie tych złożonych. Na twoim talerzu powinny często gościć: kasze, ziemniaki, ryż, makarony i pieczywo. Nie zapominaj o przekąskach między posiłkami. Bakalie, koktajle mleczne oraz jogurty będą do tego idealne.

Dodatkowe kalorie

Budowę masy mięśniowej wspomagają konkretne odżywki. Stanowią one mieszkankę odpowiednio skomponowanych białek, tłuszczy i węglowodanów. Koktajle, batony, drinki – wybór jest szeroki. Do najpopularniejszych należą gainery. Odpowiednio stosowane zwiększają kaloryczność diety, a to przekłada się na dodatkowe kilogramy. 

"Train hard or go home!"

Trening jest niezbędny, aby nowa dieta nie zaprocentowała jedynie dodatkową warstwą tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia trzy razy w tygodniu sprawią, że będziesz wyglądał jak młody bóg. Pamiętaj, że mięśnie nie rosną podczas ćwiczeń, ale kiedy odpoczywasz. Nie skupiaj się na jednej partii mięśni. Jeśli zaangażujesz większą grupę, to twój organizm będzie produkował więcej testosteronu, a ten bierze udział w tworzeniu masy mięśniowej.