Nie jest niczym nowym, że kaloria kalorii nierówna i głównym winowajcom otyłości nie są tłuszcze, ale węglowodany. Nic więc dziwnego, że diety niskowęglowodanowe zaczęły cieszyć się taką popularnością. 

W pierwszych dniach diety low carb zaleca się spożywać max. 20-30g węglowodanów dziennie. W dalszym etapie ich udział powinien wynosić 15% dziennego zapotrzebowania kcal (100-150g/dzień). Glukoza jest podstawowym źródłem energii. Istota diety low carb to zmiana tego nawyku i „nauczenie” organizmu, aby czerpał siłę z tłuszczy. Początkowo możesz odczuwać spadek sił i pogorszenie samopoczucia. Nie poddawaj się, to przejściowe. Organizm potrzebuje czasu, aby przyzwyczaić się do nowego trybu. 

Nie musisz rezygnować z mięsa, wręcz przeciwnie! Budulcem naszych mięśni są białka, dlatego nie należy o nich zapominać w przyrządzanych posiłkach. Udowodniono, że przyjmowanie wysokich dawek leucyny (jeden z aminokwasów, który organizm może przekształcać w cukier) przyspiesza metabolizm i utratę wagi. Spadek masy ciała wiąże się przede wszystkim ze zwiększonym spalaniem tłuszczu. Leucyna skutecznie ochrania rzeźbione na siłowni mięśnie. Oprócz tego reguluje działanie insuliny i zwiększa insulinowrażliwość tkanek, a tym samym chroni przed cukrzycą. Ukierunkowanie organizmu na zużywanie tłuszczy prowadzi do redukcji triglicerydów i obniżenia poziomu „złego” cholesterolu. Same plusy!

Low carb to jedna z najskuteczniejszych diet redukcyjnych. W dodatku jest prosta i zdrowa. Pamiętaj o zachowaniu odpowiednich ilości węglowodanów, jedz dużo warzyw i owoców, które uchronią organizm przed zakwaszeniem i chudnij!