Spodziewamy się, że w tym roku w dalszym ciągu będzie rósł segment piw specjalnych, takich jak portery, piwa niepasteryzowane czy pszeniczne. Konsumenci stają się coraz bardziej świadomi tego, jaki jest wybór piw na rynku i częściej wybierają te bardziej wyszukane – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej, jednego z największych producentów złocistego trunku w Polsce.

Jak wynika z raportu firmy Nielsen cytowanego przez ZPPP Browary Polskie, w 2015 roku wartość tej kategorii wzrosła o 15,3 proc., a wolumen sprzedaży o 15,6 proc. W tym czasie rynek segment lagerów, który jest najpopularniejszy w Polsce, wzrósł o 0,8 proc. wartościowo, a spadł o 0,1 proc. ilościowo. Największe spadki dotknęły kategorię piw mocnych – wartość spadła o 5,4 proc., a wolumen o 3,5 proc. Cała branża zanotowała wzrost wartości sprzedaży o 0,8 proc., a w ujęciu ilościowym o 1,4 proc.

Jesteśmy numerem jeden na rynku, dlatego chcemy odpowiadać na trendy rynkowe. Mamy już w ofercie piwo Książęce Pszeniczne, ale w tym roku planujemy także wprowadzić niepasteryzowane piwo Prażubr – zapowiada Andrew Highcock.

Jak podkreśla, w tym roku Kompania będzie inwestować zarówno w marki już istniejące i lubiane na rynku, jak i w nowości. Do koncernu należą Tyskie Browary Książęce, Dojlidy w Białymstoku, poznański Lech Browary Wielkopolski oraz znane wszystkim piwoszom marki Tyskie, Lech, Żubr czy Książęce.

Chcemy także wzmacniać sprzedaż w gastronomii. W tym celu będziemy rozwijać ofertę piwa Tyskie 14-dniowe, które jest dostarczane do pubów bezpośrednio z naszego browaru w Tychach – podkreśla prezes Kompanii Piwowarskiej – Będziemy pokazywali konsumentom możliwości łączenia piwa z różnymi potrawami.

Marki obecne na rynku zostaną wsparte nowymi kampaniami marketingowymi, które odświeżą ich wizerunek. Jak podkreśla Highcock, Kompania pozostanie przy sprawdzonych pomysłach na spoty reklamowe.

To piwo jest największą gwiazdą naszych reklam i spotów telewizyjnych. Bardzo duży sukces jako bohater spotów reklamowych odniósł Żubr. W nowej kampanii reklamowej piwo Tyskie pojawia się jako bohater, który pomaga dwóm żołnierzom wrócić do Polski – mówi prezes KP.

Jak wynika z raportu firmy Nielsen cytowanego przez ZPPP Browary Polskie, w 2015 roku statystyczny polski piwosz częściej niż przed rokiem sięgał po piwa markowe (sprzedaż wzrosła ilościowo o 1,8 proc.). Na znaczeniu straciły za to trunki marek własnych sieci handlowych (spadek o 3,8 proc.).