Już w ubiegłym sezonie popularne były tzw. lustrzanki, czyli zazwyczaj srebrne lub złote okulary odbijające obraz. W tym roku każdy, kto chce być na czasie z trendami, powinien zaopatrzyć się w parę lustrzanek, najlepiej w niestandardowych, wiosennych kolorach, które zdobyły już uznanie światowych znawców mody. Jednak nie wszystko, czym zachwyca się świat, przyjmuje się w Polsce. Chociaż zagraniczni miłośnicy trendów od kilku sezonów noszą okrągłe oprawki typu lenonki, wciąż nie przekonują one polskich odbiorców.

W Polsce jesteśmy niestety w tyle, jeśli chodzi o tę modę. Teraz wchodzi ona do nas, ale mało osób jest w stanie się przekonać do tych modeli – mówi Aneta Robak z salonu optyczno-okulistycznego Z.Robak.

Jeśli ktoś nie jest fanem okrągłych lustrzanek, ale chce wyglądać modnie, może zdecydować się na również popularny styl retro. W tym sezonie występuje on w wersji unowocześnionej, czyli modele vintage wzbogacone są o kolorowe szkła czy wzory umieszczone od środka okularów.

Retro jest modne zawsze. Jest widoczne u Valentino rok w rok. Dior, Gucci - to są marki, które czasem wprowadzają coś, co jest innowacyjne, ale zawsze powracają do retro – tłumaczy Aneta Robak.

Motyw zdobień to mocny trend w tym sezonie. Dotychczas zdobienia pojawiały się w okularach przeciwsłonecznych na zausznikach lub po bokach oprawek. Tej wiosny brokat, szlachetne kamienie czy kryształy Swarovskiego znajdują się na całej powierzchni ramki, a szczególnie na froncie.

 Coś, czego nie było, czyli brokat od środka i na zewnątrz okularów. Są to bardzo ekskluzywne, bardzo widoczne okulary, nie na co dzień, raczej na jakieś specjalne wyjście – opowiada o najciekawszych trendach w optyce Aneta Robak.

Modele okularów przeciwsłonecznych, tak jak każda inna część garderoby sprzedawana na rynku, muszą trafiać do gustów różnych klientów. Dlatego, niejako w opozycji do pstrokatych oprawek i kolorowych szkieł, salony optyczne oferują również okulary drewniane. Te jednak wybierane są przez dość ograniczoną grupę klientów, którzy poprzez taki model demonstrują swój styl życia czy światopogląd. Ekologiczne, surowe w formie okulary przeciwsłoneczne na razie nie dominują na ulicach i wciąż ustępują popularności plastikowi i metalowi.