Rosną wydatki mężczyzn na ciuchy

Upada mit kobiety ogarniętej manią kupowania. Jak pokazują ostatnie badania opublikowane przez dziennik Daily Mail statystyczny Brytyjczyk wydaje każdego roku na ubrania, akcesoria i buty aż 1000 funtów, a zakupy robi średnio dwa razy w tygodniu!

Aż 41 proc. facetów preferuje wydać zarobione pieniądze na drogie ubrania, dodatki i kosmetyki. Dla 60 proc. liczy się marka i jakość produktu. Coraz lepiej także z wiedzą mężczyzn na temat mody. Ponad 70 proc. potrafi wskazać swojego ulubionego projektanta lub markę – podaje Daily Mail.

A jak jest w Polsce? 31 proc. mężczyzn robiących zakupy w galeriach handlowych deklaruje, że wydaje na swoje ubrania, buty i akcesoria od 1500 do 2000 zł. rocznie, 24 proc. zamyka się przedziale od 1000 do 1500 zł rocznie. Powyżej 2500 zł. rocznie wydaje na siebie 4 proc. panów. Za mniej niż 500 zł ubrać jest się w stanie 12 proc. mężczyzn. – wynika z sondy zakupowej Silesia City Center. Marka butów, spodni czy perfum ważna jest dla 47 proc. Polaków.

Świadomy konsument?

Mężczyźni stali się świadomymi konsumentami. Polacy wydają więcej, więcej czasu spędzają w centrach handlowych, lepiej także odnajdują się w markach. Ich roczne wydatki na ubrania są już porównywalne z wydatkami kobiet. Jedyne co pozostaje nieporównywalne to ilość i częstotliwość zakupów. Mężczyźni wydają jednak znacznie więcej podczas jednorazowych zakupów – mówi Katarzyna Tarabura z Silesia City Center.

I faktycznie, jednorazowy wypad na zakupy do centrum handlowego to większy wydatek dla faceta, niż kobiety. Podczas kiedy panie wydają 174 zł w czasie jednorazowej wizyty w galerii handlowej, mężczyźni aż 199 zł. Mężczyźni równają także z czasem zakupów. Aż 32 proc. mężczyzn i 41 proc. kobiet na zakupy poświęca więcej niż godzinę – wynika z sondy SMG/KRC Millard Brown dla Silesia City Center.

Polacy wciąż jednak rzadziej od Brytyjczyków kupują dla siebie ubrania lub kosmetyki. Ankieta Daily Mail sugeruje zakupy 2 razy tygodniowo, jednak z sondy Silesia City Center wynika, że przeważająca liczba mężczyzn (63 proc.) robi dla siebie zakupy raz w miesiącu. Od shoppingu i biegania od sklepu do sklepu, mężczyźni wolą przemyślane i zaplanowane zakupy. Kupują raz, ale wydają przy tym znacznie więcej od kobiet. Częściej także przygotowują się do zakupów, porównują ceny, oglądają ofertę w sklepach on-line – mówi Tarabura.

I faktycznie, aż 46 proc. mężczyzn sprawdza ceny on-line zanim wybierze się na zakupy do centrum handlowego, z przeglądarek cenowych korzysta co czwarty.