Mimo, że męska koszula wydaje się produktem codziennym i zwyczajnym naszym celem jest w istocie wykreowanie i promocja nowego wzoru atrakcyjnego mężczyzny: pozytywnego, przedsiębiorczego, aktywnego, świadomego własnej siły i wartości, realizującego swoje pasje, z dala od jakichkolwiek uprzedzeń lub stereotypów. Chcemy, aby nasze koszule były nie tylko eleganckim okryciem dla ciała, ale także wyrazem określonych poglądów - mówi Andrzej Gojny, pomysłodawca i założyciel nowej na polskim rynku marki eleganckich koszul męskich Agonista.

Marka skierowana do odważnych, niezależnych i aktywnych mężczyzn została stworzona w odpowiedzi na zmieniające się trendy i coraz bardziej nonszalanckie podejście do mody biznesowej. Już od jesieni można zauważyć zmianę w podejściu do tradycyjnej męskiej koszuli. Kołnierzyki z zawiązanym obowiązkowo dotychczas krawatem zastąpiła stójka.

Decydując się na zakup przełamującej biznesowe standardy koszuli ze stójka, mężczyźni powinni pamiętać jednak o kilku zasadach. Najważniejszy jest wybór odpowiedniego rozmiaru, a kluczowa jest tu szerokość kołnierzyka. Stójka jest mniej sztywna od tradycyjnego kołnierzyka, powinna, więc być idealnie dopasowana, inaczej będzie niechlujnie odstawać. Stójki różnią się także wysokością. Niska doskonale będzie wyglądać u mężczyzn z krótszą szyją, a wyższe stójki pasują bardziej panom o dłuższej szyi.

Agonista oferuje koszule ze stójką zarówno w wersji formalnej, z mankietami zapinanymi na spinki, jak i codziennej z mankietami na guziki, które sprawdzą się także w bardziej swobodnych stylizacjach. Wszystkie koszule szyte są z doskonałej, jakości bawełny organicznej, pozyskiwanej z upraw ekologicznych, w których nie stosuje się chemicznych środków ochrony roślin i nawozów sztucznych, nie kumuluje, więc ona szkodliwych substancji. Włókna ekologicznej bawełny są znacznie silniejsze, bo nie są osłabione silnymi chemicznymi środkami czyszczącymi i barwnikami, materiał jest bardziej miękki, przyjemny w dotyku, nie wywołuje alergii i pozwala skórze lepiej oddychać.

Koszule dostępne są w trzech kolorach: białym, błękitnym i kremowym. Charakterystyczne guziki wykonane są z naturalnej masy perłowej, a jeden z nich ma kolor czerwonego wina. Posiadają także charakterystyczne stebnowanie na plisie.

Nowa marka wypełnia lukę między koszulami do garnituru ze szlachetnych tkanin, a dostępnymi na rynku koszulami ze stójką, szytymi najczęściej z lekkich materiałów i traktowanymi raczej, jako strój nieformalny.