Mykita to wyrób niemiecki. Nazwa wzięła się od miejsca, w którym w 2003 roku powstał pierwszy zakład produkcyjny. Wcześniej mieściło się tam przedszkole nazywane "Kita". Już po roku działalności marka zaprezentowała się na międzynarodowych targach optycznych Silmo, gdzie swoim designem i innowacyjnością wywołała prawdziwą sensację.

Ale o wiele większą reklamę, niż prezentacja na targach, zrobili berlińskiej marce celebryci. Gdy w 2009 roku pojawił się plakat zapowiadający sequel pełnometrażowej wersji "Seksu w wielkim mieście" znawcy mody centymetr po centymetrze skanowali, co ma na sobie odgrywająca rolę Carrie Bradshaw, Sarah Jessika Parker (SJP). Na plakacie i w pierwszym ujęciu filmu aktorka miała na sobie białą sukienkę z kolekcji Halston Heritage (później SJP została nawet wybrana dyrektorem kreatywnym tego domu mody), obszyte złotymi cekinami buty Christian Louboutin Pigalle, złotą kopertówkę Chanel i naszyjnik od Solange Azagury-Partridge. Jednak największą uwagę zwracały okulary - złote awiatorki Mykita & Bernard Willhelm z limitowanej edycji Franz. Tak przeszły do historii...

Na czerwonym dywanie prezentowali się w nich potem m.in. Brad Pitt i Angelina Jolie, Bruce Willis, Hugh Grant, Tom Cruise, Adam Lambert i Jennifer Love Hewitt.

A w Polsce? Nosi je Kuba Wojewódzki. Kontrowersyjny dziennikarz - który podobnie jak Woody Allen uczynił z okularów swój znak rozpoznawczy - wybrał model Herbie w kolorze Ruby.

http://youtu.be/g-Ac3dkMyi4

"To korzystna zmiana. Pokazuje, że można przełamywać konwencję i męskie oprawki niekoniecznie muszą być brązowe albo czarne, a takie nosi 90 proc. mężczyzn. W życiu publicznym potrzebujemy osób, które będą nam prezentować takie nowości" - ocenia Paweł Jastrzębski z warszawskiego salonu Moko61, jednego z nielicznych, w którym nabyć można okulary Mykita.