Komunikacja w dobie nowych technologii

Jak było w szkole? - wielu rodziców zadaje to pytanie niemal automatycznie. Odpowiedzi pociech niestety rzadko zaspokajają ich ciekawość. Łatwo zniechęcić się do rozmowy, gdy komentują swój dzień jednym słowem: dobrze, może być czy OK. Komunikowanie się z uczniem bywa trudne, szczególnie w okresie adolescencji. Jednak jak pokazują badania, rodzice podejmują to wyzwanie, a nowoczesne technologie stanowią dla nich wsparcie. Połowa opiekunów przyznaje, że od kiedy korzysta z dziennika elektronicznego, ze swoim dzieckiem o jego sytuacji w szkole rozmawia częściej niż wcześniej.

Media

Jak reagować na złe wyniki?

Czasy, w których opiekunowie dowiadywali się o złych ocenach wyłącznie na wywiadówkach, już dawno minęły. Obecnie w systemie e-Dziennika, umożliwiającego stały do dostęp postępów w nauce, znajdują się tysiące szkół korzysta z niego ponad dwa miliony uczniów i rodziców w całej Polsce. Co więcej, każdego roku na to nowoczesne rozwiązanie decyduje się około 700 nowych placówek. Elektroniczny dziennik to wirtualny asystent rodzica, który pomaga reagować szybko i mądrze zarówno na sukcesy, jak i porażki dziecka.

Sztuka konstruktywnego motywowania

Media

Niejeden rodzic zastanawia się, co lepiej działa na motywację dzieci: prośba czy groźba? Lepiej chwalić czy ganić? Warto zaznaczyć, że jeśli chodzi o zachęcanie pociechy do nauki są to opcje wzajemnie się uzupełniające. Stosowanie wyłącznie uwag, czy ograniczanie się do pochwał nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.