Sterowce opanują niebo? Oto współczesny Zeppelin

Być może już wkrótce ciężarówki, pociągi i statki transportowe będą miały mocnego konkurenta. Amerykańska firma Aeros pracuje nad statkami powietrznymi, które nie tylko będą miały świetne osiągi i zużywały mało paliwa, ale dodatkowo będą mogły startować i lądować pionowo.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Tematy:
powietrze Pelican samolot sterowiec USA wojsko

Komentarze (10)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów .
  • Sławek
    2013-01-12 21:02
    Lecąc takim sterowcem, ale mniejszym modelem jednoosobowym, ominąłbym wszystkie poranne i popołudniowe korki w Warszawie. Parkowanie proste bo "do drzewka", wejście i zejście po opuszczanych schodeczkach, powietrzny catering z daniami latającymi i WC w torebkach foliowych model "z góry na łeb", ech żyć nie umierać !
    0
    zgłoś
  • koks
    2013-01-11 05:22
    A to sie tirowki zmartwia ...
    0
    zgłoś
  • olo
    2013-01-08 07:36
    Czekej ino kawoł binladena tam wpuszcze.
    0
    zgłoś
  • EWA KOBY
    2013-01-07 19:59
    UWIELBIAM ZEPPELINY OD DZIECKA TO DLA MNIE GENIALNY SWIAT DLACZEGO BYL ZNISZCZINY PRZEZ SAMOLOTOWCOW BO JACYS IDIOCI ZAMOWILI SOBIE JAJA NA SNIADANIE
    0
    zgłoś
  • zygi
    2013-01-07 17:51
    Przez ten zielony kolor wygląda jak przerośnięty arbuz
    0
    zgłoś
  • StJ
    2013-01-06 19:20
    Jaka jest wypornorność, czyli udziwig takiego sterowca?? Czym jest napałniany wodorem czy helem?? Lot zeppelinem zakończył sie katastrofą!!
    Postęp od czasów Zeppelilinów jest tyko wprognozach pogody, a to dla sterowców jest bardzo ważne, być może tylko w prognozach pogody jest postep.
    0
    zgłoś
  • z Fright Magazine.
    2013-01-06 18:13
    Kanadyjsko-amerykańskie konsorcjum "AMCAN CDIO" zapowiedziało na drugą połowę 2013 pierwsze testy z antygrawitacyjnymi napędem kontenerów o dużej masie. Pierwsze próby z kontenerami o masie do 200 KG uznano za niezwykle udane.
    0
    zgłoś
  • alek
    2013-01-06 17:12
    szczegolnie sterowce nadaja sie do przewozu taniej cegly z europy wschodniej przez atlantyk do usa a i dale, niech nam sie rozwijaja sterowce, koniec.j, inne towary jak cement luzem i podklady kolejowe tez bedzie mozna transportowac sterowcami, to wielka przyszlosc zeglugi powietrznej
    0
    zgłoś
  • transportowiec
    2013-01-06 13:57
    ~ Pik Pok: Kilkanaście lat temu jeden z moich profesorów roztaczał wizję, że to sterowce są przyszłością transportu specjalistycznego (do czasu wynalezienia antygrawitacji). Na pewno będzie to bardziej opłacalne np. śmigłowiec musi spalać paliwo, żeby tylko utrzymać się w powietrzu (najmniej ekonomiczne fazy lotu - start i lądowanie) + ciężar ładunku + wprawienie w ruch. Sterowiec unosi siebie i ciężar "za free". Ogromnym plusem jest możliwość przenoszenia właśnie tak ciężkich, a przede wszystkim ponad gabarytowych i "nieforemnych" ładunków, dla których "normalnie" trzeba zamykać, drogi, wycinać drzewa, organizować konwoje itd. itp. Raczej nikt sterowcami nie będzie węgla albo pączków woził.
    1
    zgłoś
  • Pik Pok
    2013-01-06 12:27
    Małoprawdopodobne aby zastapiły cieżarówki ale pomysł jest super.Pytanie do dziennikarzy ,a ile to spali paliwa przenosząc te 66 ton ładunku.Po oszacowaniu spalania przez tira i w/w obiektu latającego można dopiero snuć jakieś plany i twierdzić że to cos wyeliminuje ciężarówki.
    0
    zgłoś

Zobacz więcej