Warszawa

Sterowce opanują niebo? Oto współczesny Zeppelin

6 stycznia 2013, 11:02
Firma Aeros zaprezentowała prototyp statku powietrznego Pelican o długości 70 metrów, który jak na razie testowany jest wewnątrz hangaru w kalifornijskim Tustin. / Media
Być może już wkrótce ciężarówki, pociągi i statki transportowe będą miały mocnego konkurenta. Amerykańska firma Aeros pracuje nad statkami powietrznymi, które nie tylko będą miały świetne osiągi i zużywały mało paliwa, ale dodatkowo będą mogły startować i lądować pionowo.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Powiązane

Komentarze(10)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • olo
    2013-01-08 07:36:57
    Czekej ino kawoł binladena tam wpuszcze.
    0
  • Pik Pok
    2013-01-06 12:27:13
    Małoprawdopodobne aby zastapiły cieżarówki ale pomysł jest super.Pytanie do dziennikarzy ,a ile to spali paliwa przenosząc te 66 ton ładunku.Po oszacowaniu spalania przez tira i w/w obiektu latającego można dopiero snuć jakieś plany i twierdzić że to cos wyeliminuje ciężarówki.
    0
  • alek
    2013-01-06 17:12:15
    szczegolnie sterowce nadaja sie do przewozu taniej cegly z europy wschodniej przez atlantyk do usa a i dale, niech nam sie rozwijaja sterowce, koniec.j, inne towary jak cement luzem i podklady kolejowe tez bedzie mozna transportowac sterowcami, to wielka przyszlosc zeglugi powietrznej
    0
  • z Fright Magazine.
    2013-01-06 18:13:54
    Kanadyjsko-amerykańskie konsorcjum "AMCAN CDIO" zapowiedziało na drugą połowę 2013 pierwsze testy z antygrawitacyjnymi napędem kontenerów o dużej masie. Pierwsze próby z kontenerami o masie do 200 KG uznano za niezwykle udane.
    0
  • StJ
    2013-01-06 19:20:10
    Jaka jest wypornorność, czyli udziwig takiego sterowca?? Czym jest napałniany wodorem czy helem?? Lot zeppelinem zakończył sie katastrofą!!
    Postęp od czasów Zeppelilinów jest tyko wprognozach pogody, a to dla sterowców jest bardzo ważne, być może tylko w prognozach pogody jest postep.
    0
  • koks
    2013-01-11 05:22:46
    A to sie tirowki zmartwia ...
    0
  • zygi
    2013-01-07 17:51:26
    Przez ten zielony kolor wygląda jak przerośnięty arbuz
    0
  • EWA KOBY
    2013-01-07 19:59:29
    UWIELBIAM ZEPPELINY OD DZIECKA TO DLA MNIE GENIALNY SWIAT DLACZEGO BYL ZNISZCZINY PRZEZ SAMOLOTOWCOW BO JACYS IDIOCI ZAMOWILI SOBIE JAJA NA SNIADANIE
    0
  • Sławek
    2013-01-12 21:02:45
    Lecąc takim sterowcem, ale mniejszym modelem jednoosobowym, ominąłbym wszystkie poranne i popołudniowe korki w Warszawie. Parkowanie proste bo "do drzewka", wejście i zejście po opuszczanych schodeczkach, powietrzny catering z daniami latającymi i WC w torebkach foliowych model "z góry na łeb", ech żyć nie umierać !
    0
  • transportowiec
    2013-01-06 13:57:10
    ~ Pik Pok: Kilkanaście lat temu jeden z moich profesorów roztaczał wizję, że to sterowce są przyszłością transportu specjalistycznego (do czasu wynalezienia antygrawitacji). Na pewno będzie to bardziej opłacalne np. śmigłowiec musi spalać paliwo, żeby tylko utrzymać się w powietrzu (najmniej ekonomiczne fazy lotu - start i lądowanie) + ciężar ładunku + wprawienie w ruch. Sterowiec unosi siebie i ciężar "za free". Ogromnym plusem jest możliwość przenoszenia właśnie tak ciężkich, a przede wszystkim ponad gabarytowych i "nieforemnych" ładunków, dla których "normalnie" trzeba zamykać, drogi, wycinać drzewa, organizować konwoje itd. itp. Raczej nikt sterowcami nie będzie węgla albo pączków woził.
    1

Zobacz więcej

image for background

Przejdź do strony głównej