Wiosna i lato to najlepsze sprzedażowe miesiące dla browarów. Nic więc dziwnego, że mimo pesymistycznych informacji płynących z branży, właśnie teraz zarówno duże koncerny, jak i regionalne browary najbardziej agresywnie walczą o klienta. Większość przygotowała na ten sezon specjalne letnie nowości.

W tym sezonie dzieje się bardzo dużo. W ogromnej mierze to zasługa browarów regionalnych, kontraktowych, a także restauracyjnych. Co ciekawe tegoroczne nowe piwa naprawdę zaskakują oryginalnymi smakami – mówi Andrzej Olkowski szef Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

Właśnie na sklepowych półkach pojawiło się pierwsze w Polsce i jedno z niewielu na świecie piwo z dodatkiem papryczki chili – Porter Chili (Browar Amber). Porter Chili powstał w wyniku poszukiwań kulinarnych naszych browarników – mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu Browaru Amber. Okazało się, że nasze sztandarowe ciemne piwo Grand Imperial Porter znakomicie smakuje z pikantnymi przyprawami. Dlatego uznaliśmy, że połączenie smaków ostrej papryczki chili i ciemnego piwa da ciekawy smak – dodaje Marek Skrętny.

Premiera Portera Chili odbyła się latem, ponieważ świetnie komponuje się on z deserami lodowymi i lekkimi daniami z grilla. To już druga, po czerwcowym Amberze Chmielowym, nowość z pomorskiego browaru. A to jeszcze nie koniec. Na początek sierpnia Amber szykuje kolejną niespodziankę.

Również Browar Kormoran bardzo pozytywnie zaskoczył w tym sezonie miłośników piwa. Kilka tygodni temu rozpoczął sprzedaż nietypowego American Indian Pale Ale, niefiltrowanego o orzeźwiającym aromacie owoców tropikalnych, sosny i kwiatów. Wieść o nim rozeszła się burzą wśród blogerów piwnych, bo według znawców to pierwsze w Polsce piwo tak mocno chmielone (aż siedmiokrotnie).

Z kolei Browar Witnica chce podpić serca piwoszy tradycyjnymi smakami. Niedawno wypuścił na rynek piwo Lubskie Śliwkowe – połączenie ciemnego piwa z naturalnym sokiem i Lubuskie Pszeniczne. Browar Raciborski postanowił walczyć o klienta wprowadzając do swojej oferty piwo dedykowane konkretnej grupie. I tak na początku czerwca w sklepach pojawiło się Akademickie Łódzkie Klasyczne.

Wśród piw koncernowych tego lata królują jak zwykle radlery. Piwo-lemoniady wypuściły na rynek m.in. Carlsberg Polska (Okocim Radler), Kompania Piwowarska (Wojak Radler), Grupa Żywiec (Warka Radler Jabłko).
To lato zaowocowało nie tylko oryginalnymi smakami, ale również ma wykreować zupełnie nowy trend na rynku piwnym – po latach królowania klasycznych pszeniczniaków w stylu bawarskim do gry wchodzą tzw. wity, czyli łagodne, białe piwa pszeniczne typu belgijskiego. W maju tego roku browar Namysłów zaproponował piwoszom Namysłów Białe Pszeniczne. – A to dopiero początek. Z moich informacji wynika, że to orzeźwiające, lekkie, idealne na lato piwo w najbliższym czasie planuje wypuścić na rynek browar Kormoran, Cornelius, a także kilka małych browarów restauracyjnych i kontraktowych – zdradza Andrzej Olkowski.