W świecie rzeczywistym moda, poza zastosowaniem preferowanego stylu kroju i dodatków jest także wypadkową klimatu, środowiska, uwarunkowań kulturowych i czysto fizycznych. W świecie wirtualnym większość tego typu ograniczeń nie obowiązuje, stąd naukowcy chcieli zbadać, w jaki sposób ubierają swoje awatary, czyli cyfrowe sobowtóry, grający w Second Life. Gracze mają bowiem wybór - mogą tworzyć własne style ubraniowe używając narzędzi dostarczonych przez twórców gry.

Według analizy ponad 400 awatarów, awatary męskie posiadają stroje osłaniające od 75 proc. do 100 proc. ciała, podczas kiedy stroje takie posiada tylko 5 proc. awatarów kobiecych.

Z kolei 47 proc. awatarów kobiecych ubrano w stroje osłaniające od 25 proc. do 49 proc. powierzchni ciała; męskich awatarów tego typu jest jedynie 9 proc.

Odkrycia te pozwalają na zrozumienie w jaki sposób specyficzne sposoby odsłaniania ciała wpływają na wzajemne interakcje międzyludzkie w świecie realnym i wirtualnym. W tym przypadku pokazują wielką różnicę między płciami w pokazywaniu nieosłoniętego ciała - stwierdził w opisie badań dr Guitton Matthieu z Laval University w Kanadzie.