Kontrowersyjna reklama została opublikowana przez producentów wódki na profilach firmowych na Facebooku oraz Twitterze. Zdjęcie mężczyzny trzymającego przerażoną kobietę opatrzono napisem: W przeciwieństwie do niektórych osób, Belvedere zawsze wchodzi gładko. Amerykańscy konsumenci, wśród których polska wódka cieszyła się sporą popularnością, skojarzyli obrazek ze sceną gwałtu.

>>> Jegostrona.pl na Facebooku – polub i bądź na bieżąco >>>

Na głosy zdecydowanej krytyki ze strony internautów producenci zareagowali bardzo szybko, jednak w niezbyt precyzyjny sposób: Przepraszamy wszystkich tych, których obraził nasz poprzedni wpis. Nadal popieramy bezpieczne i odpowiedzialne picie alkoholu.


Najwyraźniej przeprosiny nie zostały przyjęte, bo na firmę po raz kolejny spadła fala krytyki. Internauci stwierdzili, że specjaliści od marketingu nie dostrzegają powagi sprawy i nie wiedzą jak bardzo obraża ona konsumentów.


Media


Ostatecznie władze firmy wydały oświadczenie, w którym jednoznacznie napisano, że reklama "kłóci się z zasadami i wartościami, którymi się kierujemy" i poinformowano, że producent przeznaczy darowiznę na rzecz organizacji walczącej z przemocą seksualną wobec kobiet RAINN - podaje interia.pl