W listopadzie otwarte zostaną sklepy z artykułami dla majsterkowiczów w Parku Handlowym Targówek i Jankach k. Warszawy – mówi Malwina Kwiatkowska z sieci Jula. Kolejne inwestycje zaplanowano na przyszły rok. Jula na cel wzięła m.in. Wrocław i Gliwice, gdzie już w lipcu podpisała umowę najmu. Sieć będzie otwierać sklepy w parkach handlowych i galeriach budowanych m.in. przez Inter Ikea Centre Group oraz Helical Poland. Markety Jula mają powstać też w Gdańsku, Szczecinie, Łodzi i Lublinie.

Tym samym Szwedzi, którzy postawili na dynamiczny rozwój marki w Polsce, rzucili wyzwanie sześciu dużym sieciom, które zdominowały krajowy rynek marketów budowlanych. Mowa o Bricomarche (76 sklepów), Castoramie (55), Praktikerze (24), Obi (38) oraz Leroy Merlin (39) i Nomi (31). Jula nie obawia się, że polski rynek jest już nasycony marketami budowlanymi, choć o udziały rynkowe walczą także mniejsi gracze: Brico Depot, Mrówka, Jasam i Bricoman.

– Wybór następnego kraju do ekspansji sieci Jula poprzedziły analizy kilku europejskich rynków. Dostrzegamy w Polsce ogromny potencjał dla naszej firmy. Wierzymy, że nasze koncepcje staną się atrakcyjne dla polskiego konsumenta – mówi Per-Eric Frost, zarządzający siecią w naszym kraju.

Nowy gracz chce konkurować unikalnym formatem. – Nie będziemy kolejnym hipersklepem. Sam miks produktowy nadaje nam niespotykany dotychczas w Polsce charakter – mówi Daniel Adamiuk, country manager w Juli. – Ofertę kierujemy głównie do aktywnych mężczyzn, którzy lubią prace w domu i ogrodzie, a ich pasją są samodzielnie remonty i naprawy. W naszej grupie docelowej znajdują się także mali przedsiębiorcy, którzy będą mogli wyposażyć się w materiały niezbędne do pracy – podkreśla.

Sklepy Jula mają mieć powierzchnię 3 tys. mkw. Oferować będą przybory i narzędzia potrzebne do remontu domu i prac w ogrodzie, produkty do wyposażenia domu, ogrodu czy garażu, artykuły biurowe i sportowe, szeroki wybór odzieży roboczej oraz sprzęt elektroniczny, a także małe AGD.

Polska jest pierwszym poza Skandynawią krajem na mapie ekspansji firmy. Sieć działa na razie tylko w Szwecji (gdzie ma 32 sklepy) i w Norwegii (10).

Według firmy badawczej Euromonitor International wartość polskiego rynku, określanego jako dom i ogród (materiały budowlane, sprzęt ogrodowy, akcesoria wnętrzarskie), szacuje się na blisko 5,5 mld euro. W ubiegłym roku wzrósł on o 1,8 proc. Rok wcześniej część największych sieci zanotowała jednak spadek obrotów.