• ~all.
    (2014-12-01 00:20)
    Ładny Samolocik - Biały - żal że nie można było go wyprodukować w Polsce - ale polacy w ostatnich wyborach już wybrali - zamiast produkować samoloty wolą prosto z aptek syntetyczne proszki SuperRapidExtra - Też Białe wystarczy zażyć by POczuć się młodo i błogo - oraz zapomnieć nie tylko o produkcji jakiś tam samolotów ale też o całym Bożym świecie - na pewno
  • ~tak myślę
    (2014-11-26 13:21)
    Jak zrobią zdjęcie na wiosnę, będziemy widzieli jak stoi w pokrzywach przykryty plandeką ...
  • ~b-52
    (2014-11-19 19:11)
    prawie państwo. Adolf produkował 1000 odrzutowców na miesiąc
  • ~józwa butrym
    (2014-11-11 05:14)
    gdyby babcia miała wąsy ? pierdoły pociskacie ,ciągle nasze polskie miało być .mogło być . Wreszcie przestańcie ,liczy się tu i teraz ,bo znów będziemy wywoływać powstania o imionach mięsięcy . Nieewiele tego zostało !
  • ~stan.france
    (2014-11-10 19:21)
    Sa takie panstwa na swiecie gdzie nie konstuuje i nie buduje ani samochodow,ani samolotow ,ani nawet motorowerow. Ale w zamian robi sie kase.W Szwajcarji robi sie ser,czekolade i zegarki.W USA wymysla sie i produkuje wszystko.Poziom zycia przecietnego Szwajcara jest pieciokrotnie wyzszy od poziomu zycia przecietnego Jankesa.A wiec gdzie lezy prawda?
  • ~kowalski
    (2014-11-08 14:53)
    Jak czytam te brednie wypisywane (nie przez wszystkich oczywiście) na temat samolotów, samochodów itd to mi się flaki przewracają. Iluż to mamy "fachowców" w tym dzikim kraju? A iluż idiotów?
    ABY produkować jakikolwiek sprzęt przemieszczający się typu samolot, samochód, lokomotywę, statek , jacht, rower, lub inny sprzęt z tak zwanego szczytu technologicznego - to trzeba mieć ZAPLECZE technologiczne w postaci materiałoznawstwa, chemii, fizyki, trzeba mieć materiały z których można zbudować nowoczesny samolot itd a więc trzeba mieć rozwiniętą sieć laboratoriów badawczych, naukę, trzeba dbać o wynalazców i ich wynalazki pod postacią patentów, ochroną patentową itd. I to wszystko trzeba mieć w danym kraju, który chce porwać się na budowę samochodów, samolotów... a nie wypatrywać wszystkiego za granicą, każdy najgłupszy kawałek materiału o interesujących własnościach trzeba sprowadzać z zagranicy.
    Pytam, kto będzie miał interes sprzedawać supernowoczesne materiały zagranicę a nie tworzyć z nich supernowoczesne produkty i te dopiero sprzedawać?
    I gdzie to wszystko jest w Polsce??? O wielu lat badania podstawowe są niszczone przez ubeckich debili, reformowane sa szkoły i uczelnie by niczego w nich nie uczyć, od lat polskie patenty nie sa w żaden sposób chronione - wyciekają za granicę bez problemu itd.
    Pytam z czego mianowicie ma robić Margański samoloty??? Z dykty najlepiej i bibuły - bo tylko do takich materiałów mamy dojście w tym dzikim kraju, to nam tylko zostało. A to głupie, durne społeczeństwo lata do tych tzw "wyborów" i "wybiera" między złodziejem a oszustem, między dusicielem a trucicielem - to jest wybór.
    I o czym tu w ogóle jest dyskutować, tu trzeba zaczynać wszystko od podstaw przede wszystkim od wypędzenia szpiegów, malwersantów, oszustów, kłamców, chamów, itp (w domyśle polityków), otwarcia na nowo dostępu do wiedzy i dalej samo poleci... ALE to tylko marzenia i przy marzeniach pewnie pozostaniemy...

    pozdrowienia dla ...
  • ~jasio
    (2014-11-06 14:09)
    Z każdego nieudanego projektu można zrobić legendę tak jak z samochodu "polonez".Pawlaczek próbował wmówić polakom ,że to światowe dzieło a jakoś przestał nim jeździć. Pismaki daja sie podpuszczać przez autorów projektów nadajacych się tylko do kosza. Kazdemu mogą sie zdarzyć wpadka, nie ma co szukać poparcia u "du*nych" dziennikarzy.
  • ~Ktoś
    (2014-11-03 22:32)
    Historia się lubi powtarzać. W XX leciu międzywojennym państwo też próbowało doprowadzić do bankructwa wytwórnię RWD, bo była prywatna, ale przed wojną mieliśmy państwowy przemysł lotniczy na światowym poziomie, a teraz... Szkoda Bielika i pilotów którzy się szkolą na muzealnych eksponatach TS-11.
  • ~do analityk2014-11-03 16:47
    (2014-11-03 18:46)
    Tak, trzeba mieć pieniądze i czas. Nie można jednak zapomnieć o 'plecach'. Bez tego scenariusz jest łatwo przewidywalny - totalna klapa. Bardzo łatwo jest zniszczyć dowolny interes - co bardzo często dzieje się w Polsce, a w zasadzie na całym Świecie.
  • ~analityk
    (2014-11-03 16:47)
    Jest cenne to, że pojawiają się firmy prywatne. Konkurencja jest bardzo wskazana. Lecz w tym segmencie rynku, żeby zaistnieć to trzeba mieć bardzo duże pieniądze i czas. W technice cudów nie ma.
  • ~do ~PL2014-11-03 13:18
    (2014-11-03 16:15)
    To ty bredzisz. Cokolwiek chcemy zrobić jest blokowane. Tak było praktycznie od zawsze. Polskie be i głupie, za to zagraniczne goowno piękne i pachnące.
  • ~ja
    (2014-11-03 13:27)
    Nieźle, jak na samolocik typowo rekreacyjny... I znowu, gdyby nie rząd, obcy agenci, itp. itd...
  • ~PL
    (2014-11-03 13:18)
    Syrena sport, Beskid, Bielik... Nie jesteśmy w stanie samodzielnie wyprodukować podwozia do haubicy Krab, a bredzimy o samolotach.
  • ~koki
    (2014-11-03 10:36)
    w RP wstrzymano lub wyprzedano prawie wszystko, co nosiło znamiona polskiej myśli technicznej, technologicznej, naukowej. bliżej nam z osiągnięciami 'naukowymi' do państw afrykańskich niż Europy zachodniej, USA, Kanady. ostatni z elementów polskiej myśli naukowo technicznej-korweta-odstawiona do magazynu a pieniądze poszły na ratowanie LOT, który i tak padnie. wyhodowaliśmy sobie na własnej piersi porażającą klasę polityczną. i tyle w temacie historycy kontra nauki ścisłe i przemysł.
  • ~zew
    (2014-11-03 09:50)
    lepiej ladowac pieniadze obcym i uzaleznic sie na dziesiatki lat Wszyscy zacznali od poczatku Jesli budowali przed wojna samoloty o odpowiednim standarcie dlaczego teraz sie nie da
  • ~Kielczanin
    (2014-08-28 11:04)
    Byłby super odrzutowcem, ale nie miał odrzutu.
  • ~prawdziwy polak
    (2014-04-19 08:54)
    i do czego to "cudo techniki" miałoby służyć? tańsza jest przecież parolotnia, a pełni podobną rolę. to typowy przykład polskiej przedsiębiorczości. robi się makietę, jakoś wypuszcza w powietrze i patrząc myśli się " GDYBY NAM SIĘ CHCIAŁO TAK JAK SIĘ NIE CHCE, TO WYSZŁOBY TO, CO NAM NIGDY NIE WYCHODZI"
  • ~merlin
    (2014-03-27 01:27)
    Dobrze ze się udało pilotom wyladowac. Ja sam za nic nie wsiadłbym do takiego liliputa. Przed lotem piloci kupili pewnie polise na zycie.
  • ~P...b...
    (2014-03-27 01:09)
    No ale tak prawde mowiac może byłoby i dobrze mieć taki oryginalny i niespotykany powietrzny obiekcik, nieprawdaż? Dopracowac go trochę, dopiescic zastosować wszelkie kreatywne sztuczki i rozwiązania, rozciagnac go trochę jak to Blasik mówi zeby spaliny doopy nie osmalily.
  • ~Grzegorz M.
    (2014-03-26 08:56)
    Samolot nie nadawał się na maszyne szkolną dla SP. Za mały: za mały zasięg, masa użyteczna ok 200 kg. Samolot szkolenia zaawansowanego powinien posiadać właściwości pilotażowe zbliżone do samolotów bojowych, np. powinien wykonywać manewry z dużym przeciążeniem – co lekki płatowiec z kompozytów węglowych z góry wykluczał. Odbył 2 loty i okazał się mocno niestabilny w powietrzu. Ponadto przy zapotrzebowaniu lotnictwa na kilka – kilkanasice maszyn uruchamianie produkcji byłoby ekonomicznym absurdem.
    Na świecie postało kilka podobnyh projektów np. ATG Javelin wszytkie skończyly tak samo – tj. Na egeplarzach eksperymentlnych. Nie ma zapotrzebowania na miniaturowesamoloty odrzutowe.