Pierwsze samoloty odrzutowe pojawiły się w lotnictwie Wojska Polskiego na początku lat 50. Spośród dostępnych konstrukcji wybrano radziecki samolot myśliwski Jak-17. Publiczna prezentacja maszyny odbyła się w sierpniu 1950 roku, podczas obchodów Święta Lotnictwa.
Dane techniczne: rozpiętość: 10.08 m, długość: 10.04 m, wysokość: 3.40 m, masa startowa: 5700 kg, napęd: Klimow RD-45. Maszyna odbyła swój pierwszy lot 31 grudnia 1948 roku
W PRL nie budowano polskich samolotów bo ponoć Sowieci (nie mylić z rosjanami) nie pozwalali.Teraz od 24 lat niby nikt nie zabrania konstruować i co..., nic nie skonstruowaliśmy.Ani samolotu ani samochodu o motocyklach nie wspominając.Przepraszam była Iryda całkiem niezły samolot szkolno bojowy ale ponoć komuś nie pasowało.Pytanie komu.
Dzisiaj nasze niebo jest puste. Pamietam lata 60-te ub. wieku. Jak się spojrzało w niebo - to masa naszych myśliwców, wszędzie było pełno smug kondesacyjnych, a co jakiś czas głośny huk - bo samoloty przekraczały bariery dźwięku. A dzisiaj ? - czyste niebo.
Polska Ludowa Dostala od Rosjan Nowa Technike, A dzis od Sojusznikow zza Oceanu trzeba Placic F-35 ,,,223 milony zielonych plus logistyka,,LOT uzytkowal ,Rosyjskie Ily, jak wspominaja bezawaryjne a dzis Boeingi staja na lotniskach i rdzewieja,,,Nastapila zmiana systemu na lepsze ,Chinczycy przerobili system pol rynkowy pol socjalistyczny i sa druga gospodarka swiata,,
Pierwsze samoloty odrzutowe pojawiły się w lotnictwie Wojska Polskiego na początku lat 50. Spośród dostępnych konstrukcji wybrano radziecki samolot myśliwski Jak-17.
Spośród dostępnych konstrukcji wybrano radziecki samolot myśliwski Jak-17.
Dla kogo wy palanciki piszecie???
Czy wy serio myslicie, ze wszyscy ludzie pamietajacy tamte czasy wymarli jak dinozaury i ze mozecie bezkarnie robic mlodym "wyksztalconym" Coca-Cole z mozgu???
Dostepnych konstrukcji bylo wiele w tym samym sensie jak dostepny byl dla Polski "Plan Marshalla"!!!
Ot - przyszedl prikaz z Moskwy, ze tak zwane "polskie lotnictwo" ma zakupic tyle to a tyle mysliwcow Jak-17 i zaplacic jak za zboze - tak, zeby sie "Wielkiemu Bratu" oplacilo!!!
- no i kupilismy!
Razem z sowieckimi instruktorami, mechanikami, dowodcami, politrukami, bazami paliwowymi i remontowymi, zonami, dziecmi, tesciowymi, kantynami i sklepami w specjalnie w tym celu pobudowanych na nasz koszt "osiedlach"!!!
No i tak juz zostalo przez nastepne lat 40 - i tylko typy samolotow sie zmienialy: najpierw Migi 15, 17, 19, 21, potem SU i tak dalej...
No i ruskich bylo coraz wiecej!
Przestancie bredzic - tylko mowcie ludziom, jak bylo i jak wygladaly ruskie garnizony albo i cale "ruskie" miasta jak Legnica i inne wydzielone dla ruskich "zaklete rewiry" zniewolenia narodu polskiego i innych widomych tego zniewolenia oznak!!!
Co wy tu pieprzycie o jakiejs "ofercie" odrzutowcow do wyboru!!!
Zapewne z katalogu, prosto od dilera!!!
Powinnismy spróbować włanej konstrukcji,chociażby dobrego "szkoleniowca" z perspektywą samodzielnego bojowego myśliwca. Szkoda że na wydziałach politechnik marnuje się wielu b.zdolnych konstruktorów i konstrukcji. III RP w dalszym ciągu nic nie robi dla rozwoju polskiej myśli inżynierskiej . W to własnie warto inwestować Panie/Panowie Rządowcy,ale trzeba to widzieć,no i chcieć (sic!). Ale wy macie inne "ważne " sprawy na głowie... Przyszłóść kraju ,to powiazanie nauki z techniką z przełóżeniem na zastosowania.
Zdzisiu masz rację ale nasi rządzący mają ważniejsze sprawy choćby związki partnerskie,czy fundusz kościelny. Żal du.ę ściska.Pozdrawiam takich jak Ty Zdisziu prawdziwych Polaków.
A ja w latach 1967-1970 obsługiwałem IŁ-y w miescie POWIDZU u mjr.SURY i mjr SZCZEPANIKA ,d-cą klucza był kpt PADUCH Fajowo się wspomina ten czas swiadomej dyscypliny i tego prymitywizmu w obsłudze sprzętu
dla kompetentnych-Zojączków Pępów, pod wrocławiem,wszystkie lotnicze a przecież sowieckie ,nowinki lotnicze. meldowały śię nad tamtejszymi stodołami do ...zdięcia...Gratulóje pilotowi jak i nażiemnym fotoodbiorcom. bywało że kury przestawały ,,jaja nieśc
ta ta radzieckie zmodernizowane niemieckie konstrukcje z końca wojny zresztą amerykanie robili to samo i do dziś oba państwa wykorzystują technologie niemców
Spośród dostępnych konstrukcji wybrano radziecki samolot myśliwski Jak-17.
Dla kogo wy palanciki piszecie???
Czy wy serio myslicie, ze wszyscy ludzie pamietajacy tamte czasy wymarli jak dinozaury i ze mozecie bezkarnie robic mlodym "wyksztalconym" Coca-Cole z mozgu???
Dostepnych konstrukcji bylo wiele w tym samym sensie jak dostepny byl dla Polski "Plan Marshalla"!!!
Ot - przyszedl prikaz z Moskwy, ze tak zwane "polskie lotnictwo" ma zakupic tyle to a tyle mysliwcow Jak-17 i zaplacic jak za zboze - tak, zeby sie "Wielkiemu Bratu" oplacilo!!!
- no i kupilismy!
Razem z sowieckimi instruktorami, mechanikami, dowodcami, politrukami, bazami paliwowymi i remontowymi, zonami, dziecmi, tesciowymi, kantynami i sklepami w specjalnie w tym celu pobudowanych na nasz koszt "osiedlach"!!!
No i tak juz zostalo przez nastepne lat 40 - i tylko typy samolotow sie zmienialy: najpierw Migi 15, 17, 19, 21, potem SU i tak dalej...
No i ruskich bylo coraz wiecej!
Przestancie bredzic - tylko mowcie ludziom, jak bylo i jak wygladaly ruskie garnizony albo i cale "ruskie" miasta jak Legnica i inne wydzielone dla ruskich "zaklete rewiry" zniewolenia narodu polskiego i innych widomych tego zniewolenia oznak!!!
Co wy tu pieprzycie o jakiejs "ofercie" odrzutowcow do wyboru!!!
Zapewne z katalogu, prosto od dilera!!!
Ha, ha, ha...