Co kryje wnętrze u-boota Kriegsmarine? ZDJĘCIA
1 Pierwszy kapitan jednostki, Oberleutnant Walter Köhntopp, poddał okręt siłom brytyjskim w Trondheim w Norwegii. U-995 trafił następnie do marynarki norweskiej

2 W grudniu 1965 roku jednostkę odkupił jej ostatni dowódca, Hans-Georg Hess. Kilka lat później okręt podwodny zaczął pełnić funkcję muzeum

3 Dane techniczne: wyporność w zanurzeniu - 871 t, długość - 67,1 m, szerokość - 6,20 m, moc silników spalinowych - 2800 KM, moc silników elektrycznych - 750 KM, prędkość w zanurzeniu - 7,6 węzłów, zasięg w zanurzeniu - 80 Mm, załoga – 44 osoby

4 Pierwszy kapitan jednostki, Oberleutnant Walter Köhntopp, poddał okręt siłom brytyjskim w Trondheim w Norwegii. U-995 trafił następnie do marynarki norweskiej

5

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Komentarze (3)
Pokaż:
NajnowszePopularneNajstarsze1. pierwszy dowódca Kuentopp poddał okret Brytyjczykom
2. potem słuzył Ubot w marynarce norweskiej
3. Ostatni dowódca Hess odkupił orkęt
4. Potem zrobiono z niego muzeum w Laboe.
Z tego wynikałoby, że ostatni dowódca musiał być Norwegiem, jeżeli okręt służył w Norwegii, prawda?
Dlaczego odkupiony przez Norwega okręt jest eksponowany w niemieckim porcie Laboe?
Czy Redakcja będzie łaskawa dobadać i poprawić informacje?
P.S. Oczywiście byłoby lepiej, gdyby to Redakcja zrobiła przed publikacją, ale jak można oczekiwac od dziennnikarzy, że sprawdzą fakty? Przecież to nie licowałoby z "godnościom" obecnego dziennikarstwa
Komentarz: Aby zbudować taki okręt (w wersji teraźniejszej) trzeba prezentować naprawdę dobre przygotowanie teoretyczne, zweryfikowane przez praktykę. Nie każdy to wie, że Admirał Unrug ("Ojciec" polskiej floty okrętów podwodnych wywodził się z tej właśnie "szkoły". Osobiście: Dzięki Mu za to!