Hipopotam i Żubr Mariner. Ciężkie maszyny z Kutna
1 Pierwszym z nich jest Hipopotam, czyli ośmiokołowy opancerzony transporter pływający, będący pojazdem rozpoznania inżynieryjnego.
naszemiasto.pl
2 Ten 26-tonowy kolos jest w stanie rozwinąć prędkość dochodzącą do 110 km/h. Wszystko za sprawą silnika TCD 2015 V08 DEUTZ o mocy 480 kW.
naszemiasto.pl
3 Opancerzenie oparte na nowoczesnych technologiach kompozytowych oraz specjalnie skonstruowane dno zapewniają pięcioosobowej załodze ochronę przed minami oraz pociskami karabinów maszynowych.
naszemiasto.pl
4 Drugi pojazd to Żubr Mariner, czyli Mobilny Systemem Dowodzenia, Obserwacji, Rozpoznania i Łączności, który również może pływać. Pojazd pomieści do pięciu członków załogi. Napędza go 6-cylindrowy rzędowy silnik Diesela, Iveco Tector F4A E3681E, o mocy 205kW.
naszemiasto.pl
5 Mariner z powodzeniem może być wykorzystywany na terenach objętych klęską żywiołową. Adresowany jest głównie do straży pożarnej oraz służb policyjnych.
naszemiasto.pl
Komentarze(10)
Pokaż:
woelkich pancernych autobusow dla rzolnierzy tylko ze tak wielkie pojazdy pewnie nikomu sie nie przydadza na pewno nie polskiej armii mozna by zaprojektowac rownie pancerna przyczepa ciagnieta przez hipopotana wtedy byl by to dlugi autobus dla rzolnierzy moze ze 40 by sie pomiescilo tylko ze takie poojazdy maja jedno przeznaczenie dowiesc duza liczbe zolnierzy na dalekim dystanie pod warunkiem ze dzialamy na terenie wroga ktory strzela z broni mysliwskiej i jazdzi na wojnie wielbladem koniem lub oslem co sprawdza sie w afganistanie ale wystarczy ze jeden helikopter szturmowy lub mysliwiec nadleci i w jednym momencie ginie 40 osob 40 zolnierzy takie pojazdy wielkich gabarytow raczej przypominaja czasy sredniowieczne gdzie trzeba bylo podejsc bardzo blisko zamku lub twierdzy nasze pojazdy ze zdjec nikomku nie sa potrzebne najlepiej je wystawic od jutra w muzeum polskiego uzbrojenia jako prototypy
pionowo usytuowana szyba narazona na czolowe uderzenie pocisku, bez mozliwosci na odbicie sie pocisku w bok, w razie frontalnego trafienia ...
NIKT TEGO BUBLA KONSTRUKCYJNEGO NIE KUPI