Prace nad powstaniem samolotu rozpoczęto jeszcze w latach 90. Z trzech dotychczas zaprojektowanych wersji (A, B, C), jedynie pierwsza budziła nadzieje na stworzenie gotowego do wypuszczenia na rynek produktu. Mimo to, konstruktorzy anulowali swoje decyzje tuż przed rozpoczęciem produkcji.

Widoczna na zdjęciu wersja X-48B służyła głównie jako króliczek doświadczalny dla badaczy. Obecnie w centrum badań lotniczych NASA trwają prace nad rozwojem wersji C.

Maszyna jest przeprojektowanym wariantem C. Zastosowanie kadłuba w układzie latającego skrzydła pozwoliło zwiększyć ładowność i obniżyć apetyt na paliwo. Konstruktorom udało się zmniejszyć poziom hałasu docierającego do powierzchni ziemi, dzięki umieszczeniu silników na skrzydłach - podaje interia.pl.

Jeśli Boeing X-48C (póki co istniejący jedynie jako miniaturowy model) przejdzie fazę testów, być może posłuży wojsku jako jednostka transportowa. Istnieją podejrzenia, że producent zechce wykorzystać maszynę (w układzie latającego skrzydła) jako maszynę cywilną transportującą pasażerów.