BF-6 i BF-8 to dwa egzemplarze myśliwców F-35B, które zostały dostarczone do 2nd Marine Aircraft Wing’s Marine Fighter/Attack Training Squadron 501 w celu dokładnego przetestowania i wyeliminowania wszelkich wad konstrukcyjnych i usterek przed rozpoczęciem masowej produkcji.
 
>>> Jegostrona.pl na Facebooku – polub i bądź na bieżąco >>>
 

Silnik myśliwców F-35B, to F135-PW-600 firmy Pratt & Whitney. Posiada on centralną, przegubowo zamocowaną dyszę wylotową, która połączona jest z Rolls-Royce LiftSystem. Ciąg silnika odrzutowego, który stanowi główny element LifeSystem, wynosi 89 kN. Jest on wykorzystywany, gdy odrzutowiec musi wykonać zawis i to dzięki niemu F-35 B należą do grupy myśliwców naddźwiękowych osiągających prędkość maksymalną dochodzącą do 1,6 Ma.

Pierwsze starty i lądowania myśliwców testowych BF-2 i BF-4 odbyły się w październiku 2011 r. z pokładu okrętu desantowego USS Wasp. Jak podaje portal gadzetomania.pl, okręty te wyposażone są w hangary oraz pokład lotniczy dla śmigłowców i odrzutowców STOVL (ang. short take-off/vertical landing, skróconego startu i pionowego lądowania), a oprócz tego wykorzystywane są jako bazy dla poduszkowców desantowych LCAC.

  

http://youtu.be/ZD-J1KksHUQ

  
Dowództwo USMC chce zastąpić obecnie eksploatowane myśliwce F/A-18C/D oraz samoloty STOVL AV-8B Harrier II 400 sztukami F-35 (z czego 340 mają stanowić egzemplarze F-35B). Jest to dość ambitny plan, zważywszy na kryzys finansowy USA oraz fakt, że komora uzbrojenia F-35B może pomieścić zaledwie dwie bomby o masie 454 kg oraz dwa pociski pow.-pow.

  

http://youtu.be/NNhyF1DHWjc