Warszawa

Pierwszy w Polsce. Motoszybowiec AOS-71 już lata

8 stycznia 2013, 16:28
AOS-71 wzniósł się po raz pierwszy pod koniec 2012 roku i otrzymał pozytywną ocenę pilota / strona.net.pl
Autorami AOS-71 są specjaliści z dwóch politechnik: Warszawskiej i Rzeszowskiej. Wspólnie opracowali jedyny w Polsce (i jeden z nielicznych na świecie) dwuosobowy motoszybowiec o napędzie elektrycznym. Zobacz galerię!

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Powiązane

Komentarze(10)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • panSebastian
    2013-01-08 17:47:46
    Gdyby rządził nadal PiS ten motoszybowiec byłby 5 cio osobowy.
    0
  • ocenzurowany ślązak
    2013-01-08 17:40:34
    Może trzeba go wyposażyć w ogniwa fotovoltaiczne? Trzeba przyznać - Polak potrafi; w przeciwieństwie do rządzących POpaprańców.
    0
  • miłos
    2013-01-08 21:15:02
    -Polskilotnik : Ogar nie miał silnika elektrycznego
    0
  • wkurzony
    2013-01-09 12:02:28
    Qżwa, czy w sraczu też pierdzicie politycznie ?? Nic nie może obyć się bez politycznych docinków i połajanek PiSdrutów. Rzygać się chce. Wszystko potraficie spieprzyć, "panowie". Nawet historię.
    0
  • jot
    2013-01-09 11:58:37
    Do: pan Sebastian. Czy musi się pan tak obnosić ze swoją głupotą?
    0
  • 123
    2013-01-09 12:15:55
    do pop... sebastaiana i poj.. ślazaka: wynocha do psychiatry morany
    0
  • Olek
    2013-01-09 12:59:35
    fajny bo oba fotele są obok siebie. KOnkurencja daje jeden za drugim.
    Coś n.t. doskonałości mamszyny?
    0
  • Na 1 start czy więcej
    2013-01-10 08:58:12
    Ile minut moze pracowac z pełnym ciągiem ten silnik...

    Tego juz Redaktur niedopytał.
    Pierwszy w Polsce motoszybowiec...tez g...no prawda.
    0
  • statecznik
    2013-01-11 05:09:05
    Bardzo ciekawa konstrukcja. Pierwszy motoszybowiec z napedem elektrycznym w PL. Elektryczne maja duze zalety. Przede wszystkich bardzo tanie w eksploatacji bo prad jest wielokrotnie tanszy niz benzyna. Oczywiscie cichy, a spalinowe motoszybowce albo samoloty sa z reguly bardzo glosne. Elektryczny silnik zawsze zastartuje, a benzynowy niekoniecznie co w szybownictwie jest bardzo wazne. Jako elektryczny tez jest zapewne bardzo prosty w obsludze. Zwazywszy ze jest dwuosobowy nadawalby sie do szkolenia, gdzie wjazdy na gore odbywaja sie stosunkowo czesto. Przy szkoleniu takze doskonalosc nie jest as tak bardzo wazna. Na oko pewnie nie ma wiecej niz 40. Co do szkolenia i turystyki w zupelnosci wystarczy. Zycze projektantom powodzenia.
    0
  • Tocano
    2013-01-13 14:32:15
    Do ocenzurowany ślązak : ogniwa fotowoltaiczne zwiększą masę, na dzień dzisiejszy nie posiadają zbyt dużej sprawności i nie są elastyczne, był taki pomysł ale po przeanalizowaniu rynku dostępnych ogniw zrezygnowano z takiego pomysłu
    taki pomysł jest przy projekcie phoenix i zobaczymy co z tego wyjdzie
    0

Zobacz więcej

image for background

Przejdź do strony głównej